استاندار گلستان

استاندار گلستان: ایجاد درآمد پایدار موجب توسعه روستاها و کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها می شود

استاندار گلستان: ایجاد درآمد پایدار موجب توسعه روستاها و کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها می شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت بالای روستاها در تولید اظهار کرد: ایجاد درآمدهای پایدار موجب توسعه روستاها می شود و زمینه کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها را فراهم می آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس عصر چهارشنبه ۲۹ مرداد در گردهمایی معرفی الگوهای موفق توسعه روستایی استان, روایت روستاهای منتخب اشتراک تجربیات, آموزش و توانمندسازی که به همت اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان برگزار شد, اظهار کرد: در واقع مبنای توسعه فارغ از تمامی امکانات و ظرفیت ها , انسان است و توانمندسازی افراد یک جامعه می تواند موجب توسعه و رشد آن محیط شود.
وی افزود : توجه به دانش در زمینه های مختلف گردشگری,صنایع دستی, عمرانی, اقتصادی, تولیدی و غیره می تواند از نظر اقتصادی مفید واقع شود و زمینه ارتقاء درآمدهای پایدار را در روستاها فراهم آورد.
استاندار گلستان یادآور شد: اگرچه امروز روایت ۸ روستای موفق در درآمدزایی و تکیه بر ظرفیت‌های بومی را شاهد هستیم و از آن تقدیر می کنیم اما باید استفاده از توانمندی های قابل توجه در هزار روستای استان صورت گیرد و مردم بتوانند درآمدهای پایداری را برای خود ایجاد کنند.
حق شناس خاطرنشان کرد: بی تردید از ظرفیتهای حمایتی و زیرساختی برای این هشت روستا در موضوعاتی همچون راه روستایی,طرح هادی و خانه بهداشت و … بیش از پیش صورت خواهد گرفت تا نوعی مشوقی در مسیر اقدامات ارزشمند آنان باشد.
وی گفت: هر اندازه روستاها بتوانند مولد باشند به همان میزان پایداری مردم و مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد و حاشیه نشینی شهرها کاهش می یابد.
استاندار گلستان ضمن تقدیر از فعالان عرصه تولید و توانمندسازی در روستاها گفت: رونق کسب و کار روستاییان و تولید محصولات با قیمت تمام شده پایین تر می تواند آنها را به برندی تبدیل کند که نه تنها محصولات شان در استان بلکه در دیگر استان ها نیز متقاضی داشته باشد.
همچنین در این جلسه خانم احمدی به عنوان فعال عرصه گردشگری از روستای ساسنگ مینودشت آقای,  زیتونلی به عنوان فعال عرصه منابع طبیعی از روستای قورچای آزادشهر, آقای اتراچالی به عنوان فعال عرصه اقتصادی و مشارکت مردم از روستای محمد آباد گرگان, آقای اونق از به عنوان فعال عرصه فروش پارچه از روستای پنج پیکر شهرستان آق قلا, حجت‌الاسلام احمدی به عنوان فعال کشت زعفران و گیاهان دارویی از روستای وامنان آزادشهر, آقای مسعودی به عنوان فعال محیط زیست و گردشگری از روستای سیاه رودبار علی آباد کتول , آقای اولیایی و عصام الدین آخوند گوکلان به عنوان فعال حوزه عمرانی و دینی از روستای چنارلی شهرستان مراوه تپه , آقای بابایی فعال عرصه تولید مبل در روستای عطاآباد شهرستان آق قلا به بیان تجریبات خود پرداختند و در پایان این گردهمایی با حضور استاندار از آنان تقدیر شد.