استاندار کرمان:

کرمان دومین استان پوشش دهنده جمعیت عشایری کشور / راه اندازی ۵۷۰ مدرسه عشایری در سطح استان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان دومین استانی است که جمعیت عشایری کشور را تحت پوشش قرار داده است، گفت: ۵۷۰ مدرسه عشایری در سطح استان به همت اداره کل آموزش و پرورش راه اندازی شده که از این مجموع، ۵۳ مدرسه در شهرستان ریگان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی چهارشنبه در سفر یکروزه به شهرستان ریگان، دبیرستان خیرساز شش کلاسه دخترانه شبانه روزی عشایری مرحوم حسن اشرافی را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان افتتاخ نمود.
وی در این آئین ضمن دیدار و گفتگوی چهره به چهره با دانش آموزان و فرهنگیان این مدرسه، با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در حد بضاعت اقدامات زیربنایی موثری را در حوزه آموزش ایجاد کرده است، افزود: احداث مدارس خیرساز در سطح استان، نشان از آن دارد که همگان برای تعالی فرهنگی دست به دست هم داده اند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان ریگان(۲ هزار و ۲۰۰ خانوار) عشایری هستند، یادآورشد: امید می رود جامعه بزرگ عشایری استان به سمت و سوی اشتغال پایدار سوق یابد.
رزم حسینی از استان کرمان به عنوان دومین استانی یاد کرد که جمعیت عشایری کشور را تحت پوشش قرار می دهد و تصریح کرد: ۵۷۰ مدرسه عشایری در سطح استان به همت اداره کل آموزش و پرورش استان راه اندازی شده که از این مجموع، ۵۳ مدرسه در شهرستان ریگان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، حصارکشی دبیرستان خیرساز شش کلاسه دخترانه شبانه روزی عشایری مرحوم حسن اشرافی یکی از مطالبات دانش آموزان و مسئولین مدرسه بود که طی بررسی های صورت گرفته، این اقدام باید توسط اداره کل نوسازی مدارس انجام می گرفت اما این اداره کل به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده است.
خوابگاه یکی از نیازهای جدی دانش آموزان این منطقه است که در این راستا بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت خوابگاه دخترانه جنب این مدرسه را آغاز کرده اما عملیات احداث آن به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.