استاندار کرمانشاه گفت :

تمامی دستگاه ها در قبال تحقق شعار تولید و اشتغال مسئول هستند/ با تداوم رویه های فعلی اشتغال ایجاد نمی شود / مدیرانی که قبول مسئولیت کرده اند باید ریسک پذیر باشند

استاندار کرمانشاه گفت: با تداوم رویه های فعلی توسط مدیران اشتغال جدیدی در استان ایجاد نمی شود و این وضعیت قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهندس بازوند در بیست و ششمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است و تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی در قبال تحقق این شعار دارای مسؤولیت هستند و هیچ دستگاهی نمی تواند در این زمینه از خود رفع مسئولیت کند.

استاندار کرمانشاه افزود: روز گذشته در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ۲۰ ساز و کار برای رونق تولید و اشتغال مطرح گردید که یکی از این موارد برگزاری مداوم و کاربردی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای تسهیل گری در مسیرفعالیت واحدهای تولیدی است.

این مقام عالی استان کارگروه ستاد تسهیل و رفع تولید را یکی از کارگروه های بسیار اثرگذار در رفع مشکلات این حوزه دانست و گفت: این کارگروه در رفع موانع موجود بسیار راهگشاست و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به صورت هفتگی شاهد برگزاری ۳ نشست کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید و کمیته کارشناسی ذیل آن باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر دستگاهی از اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شانه خالی می کند، دستگاه ها این موارد را به شکل مکتوب اعلام کنند تا به معاون اول رییس جمهور منعکس کنیم.

مهندس بازوند در دنباله سخنانش خطاب به مدیران استان گفت: هرکسی مدیر می شود باید ریسک پذیر باشد و نباید به بهانه احضار توسط نهادهای نظارتی از تسهیل گری و رفع موانع تولید امتناع کنند. این بهانه ها قابل پذیرش نیست زیرا دستگاه های نظارتی هم حامی رونق تولید و اشتغال هستند.

وی یادآور شد: با این رویه ها که برخی مدیران در پیش گرفته اند در استان اشتغال ایجاد نمی شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که سیاست یک بام و دو هوای برخی مجموعه ها و سازمان ها در استان قابل قبول نیست در ادامه عنوان کرد: همان مساعدت هایی که در استان هایی مانند اراک و اصفهان در قبال صنعتگران صورت می گیرد در کرمانشاه نیز باید انجام شود.

این مقام عالی استان بیان کرد: روند اعمال قانون و مقررات در همه کشور برای تولیدکنندگان باید یکسان باشد. برخی مجموعه ها می خواهند این قانون را تنها برای کارآفرین کرمانشاهی اعمال کنند که این رویه قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: بانک های استان باید همچون بانک های دیگر استان ها، به کارآفرینان کمک کنند تا به تولید ادامه دهند و شاهد بیکاری جوانان نباشیم.

مهندس بازوند با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در کشور و استان در رکود به سر می برند در ادامه افزود: همه باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی از این شرایط عبور کنند و شاهد رونق تولید باشیم.

در این نشست مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی با حضور مدیران بانک ها و سازمان های مربوطه مورد طرح و بررسی کارشناسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ گردید.