استاندار کرمانشاه:

باید کشت گلخانه ای در سطح استان کرمانشاه توسعه پیدا کند

استاندار کرمانشاه گفت: باید کشت گلخانه ای در سطح استان کرمانشاه توسعه و مساحت گلخانه ها افزایش پیدا کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر اسداله رازانی در جلسه کارگروه کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: در حالی که ۵۰ درصد اراضی کشاورزی آبی است این آمار در کرمانشاه به ۲۵ درصد محدود می شود.

وی افزود: باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که سهم استان در کشت آبی و کشت صنعتی افزایش پیدا کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ما با ایده آل های کشوری فاصله بسیاری داریم که باید برای پر کردن این فاصله بسیار  تلاش کنیم.

دکتر رازانی با تاکید بر اینکه برای توسعه کرمانشاه باید نقشه های منطقه محور ارائه دهیم، گفت: باید موضوع گسترش باغ ها در مناطق دیم مورد بررسی قرار گیرد و به صوزت جدی دنبال شود.

وی وضعیت بارندگی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بارندگی در استان کرمانشاه به صورت میانگین در سال ۴۰۰ میلی متر است که نشان از ظرفیت مطلوب استان در بخش کشاورزی  دارد.

استاندار کرمانشاه ظرفیت این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  گیاهان دارویی نیز در کرمانشاه چندان مورد توجه قرار نگرقته است.

دکتر رازانی افزود: کشت گیاهان دارویی به ویژه در مناطق اورامانات می تواند اثربخش واقع شود.

وی تاکید کرد: پتانسیل تحقیقات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بسیار بالا است که باید مورد حمایت قرار گیرد و توسعه پیدا کند.

استاندار کرمانشاه کشت گلخانه ای را یکی از نیازهای استان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود  باید حداقل ۵۰۰ هکتار  گلخانه در استان وجود می داشت در حالی که  این آمار در حال حاضر  ۴۰ هکتار است.