استاندار مطرح کرد:

استان مرکزی پیشرو در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی

زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات شهر غرق آباد، گفت: استان مرکزی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیشرو است و از تکلیف تعیین شده جلوترقرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی بطور مرتب و منظم برگزار و دستاوردهای خوبی را داشته است و بانک ها هرچه در توان داشتند با اعطای تسهیلات به رونق اقتصادی کمک کردند به طوری که برای ۹۹۲ واحد کوچک نزدیک به ۶۹۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: به دلیل حمایت از اقتصاد در نقاط محروم و روستاها جلسات این ستاد در دهیاری روستاهایی که از ظرفیت مناسبی برای تولید برخوردار هستند و در حرفه یا صنف خاصی فعالیت دارند، تشکیل خواهد شد.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهر غرق آباد گفت: در حال حاضر نیروگاه ۲۵ مگاواتی غرق آباد در فاز اول ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و دستورات لازم برای تغییر کاربری زمین آن صادر شده است.

وی با اشاره به مشکل کم آبی این شهر گفت: مدیران آب و جهاد کشاورزی تمهیدات لازم را برای آب شرب و کشاورزی و نیز تامین آب صنایع این شهر اتخاذ کنند.

زمانی قمی به ضعیف بودن منابع آبی این شهر اشاره کرد و گفت: بحث انتقال آب به این شهر با جدیت دنبال خواهد شد و امیدواریم پس از اتمام کار مطالعاتی آن شاهد برطرف شدن نگرانی مردم، کشاورزان و صاحبان صنایع در خصوص کمبود آب این شهر باشیم.

وی بیان کرد: شهر غرق آباد شهری با استعداد و مردمانی اصیل و ریشه دار دارد که سهم بسزایی در شکل گپیری انقلاب و دوران دفاع مقدس داشتتند و هیچ عنصری در این شهر نبود که از دایره پشتیبانی در دوران جنگ خارج باشد، از این رو نیازمند حمایت است.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در این شهر گفت: انتقال دامداری ها به خارج از شهر و احداث کارگاههای تولیدی در شهرک صنعتی و نیز تامین آب صنایع و گلخانه در حال احداث می تواند زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال بیشتر را فراهم کند.

گفتنی است  در این نشست مصوب شد با همکاری شرکت آب منطقه ای مرکزی ۱۵ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز دامداری و گلخانه شهر غرق آباد تامین شود.