استاندار مرکزی مطرح کرد:

تحقق ۱۵۶ درصدی پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان / تمرکز ستاد اقتصاد مقاومتی استان بر روستاها و اشتغال خرد

زمانی قمی در سی و هفتمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهر صنعتی کاوه در ساوه برگزار شد، گفت: تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی تاکنون ۵۶ درصد بیش از سقف سهم اعتباری پرداخت شده است و این استان در اجرای طرح رونق تولید از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: سهم تعیین شده تسهیلات رونق تولید استان امسال چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به ۹۹۲ واحد صنعتی کوچک و متوسط پرداخت شده است.

وی، با اشاره به همکاری مطلوب بانک ها در این حوزه گفت: بخش خصوصی نیز  برای رونق تولید در استان فعالیت قابل قبولی داشته و در نظارت تسهیلات پرداختی، مشخص شده علاوه بر تثبیت شغل های موجود، ۴۵۰ شغل جدید نیز ایجاد شده است.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه تاثیرگذاری تزریق سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی پس از مدتی نمایان می شود، در بهار سال آینده وضعیت فعلی ارتقاء خواهد یافت.

زمانی قمی ادامه داد:ستاد ستاد اقتصاد مقاومتی استان محوریت مشاغل خرد و روستایی را در اولویت دارد و با هدف پیگیری روند بهبود اشتغال و اقتصاد در تمام نقاط استان، سی و هشتمین نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در یکی از روستاهای این استان برگزار خواهد شد.

زمانی قمی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی فرصت‌های اشتغالزایی و تصمیم‌گیری برای اشتغالزایی در روستاها را پیگیری می‌کند و اولویت ستاد پرداختن به اشتغال در روستاهای صاحب تولیدات برتر است.

به گفته وی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و میراث فرهنگی تاثیر بسزایی در ایجاد و توسعه مشاغل خرد و روستایی دارند و با حضور در روستاهای مستعد و توانمند باید برای تصویب تسهیلات اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای شهر صنعتی کاوه گفت: در این بزرگترین شهر صنعتی کشور در هر شاخه‌ای از تولید، صنعتی فعال است. این منطقه ویژه اقتصادی فرصتی برای رونق تولید ملی در حوزه صادرات کالای ایرانی است.

زمانی قمی در خصوص استقرار گمرک اقتصادی سوخت کشور(هاب سوخت) درساوه، اظهار کرد: هاب سوخت فرصت توسعه اقتصادی استان است چراکه هم درآمدزایی دارد و هم سطح منطقه را ارتقا می‌دهد.

وی در خصوص بازدید انجام شده از گروه صنعتی ایران توحید ساوه نیز گفت: این کارخانه وابستگی بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به تولید پیچ و مهر را برطرف کرده و ضمن تامین نیاز داخلی از خروج ارز نیز جلوگیری می‌کند.

زمانی قمی همچنین در پی درخواست نماینده مدیران صنایع شهر صنعتی کاوه مبنی بر استقرار اتاق بازرگانی در شهر صنعتی ساوه با توجه به ظرفیت‌های این شهر صنعتی، افزود: وجود اتاق بازرگانی در ساوه ضرورت است و به منزله تضعیف اتاق استان نیست و منافاتی با تقسیمات کشوری نداردو احداث این اتاق در ساوه مورد تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه استقرار کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی در دو نقطه استان مرکزی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مقرر شده است که در خمین و تفرش صنعت تراش سنگ‌‌های قیمتی فعال شود، اما در جلسه‌ای که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد قرار شد یک نقطه دیگر از شهرستان‌های استان به این دو نقطه اضافه شود، از اینرو با توجه به اینکه رویکرد انتخاب این نقطه یکی از شهرستان‌های محروم بود، لذا منطقه سمقاور کمیجان نیز به این طرح اضافه شد و این سه نقطه مورد تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی استان قرار می‌گیرد و قبل از عید عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

استاندار مرکزی  تصریح کرد: با وجود آنکه شرایط بهبود یافته ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب باید برنامه ریزی کنیم و مسئولان و مدیران استان نیز در این زمینه باید تلاش بیشتری را به کار گیرند.

زمانی قمی در سفر خود به ساوه از واحد ایران توحید تولید کننده پیچ و مهره خودرو و صنعت ساختمان نیز بازدید کرد.

بازدید از برخی طرح های اقتصاد مقاومتی نوبران و غرق آباد و رسیدگی به وضعیت این طرح ها از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در سفر به شهرستان ساوه است.