استاندار: ما مسئولان باید صداقت و درستی را در رفتار خود نهادینه کنیم تا شرمنده ولی نعمتان خودمان نباشیم

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صداقت و درستی را در رفتار و عملکرد خود در راستای وظایف خطیری که بر عهده ما مدیران می‌باشد نهادینه کنیم تا شرمنده ولی نعمتان این مملکت که شهدا، امام راحل و مردم می‌باشند؛ نباشیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست صمیمانه با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: ریا، دروغ و سهل انگاری در امورات محوله آغاز آفت است و آفت باعث نابودی جامعه می شود بنابراین باید درستی و راستی را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در عمل و رفتار خود آن را نهادینه کنیم نه در گفتار که بازخوردی نخواهد داشت.
✅موهبتی در این جلسه ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در همه امور عنوان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگ سازی را در بسیاری از امور در دستور کار خود قرار دهد و بر این باورم که فرهنگ‌سازی سخت ترین کار است زیرا در زمینه فرهنگ سازی و مباحث اجتماعی تغییر عادت و رفتار مردم کاری بسیار سخت و زمانبر است و باید مسائل در چارچوب خود با ظرافت و صبر و سعه صدر، طوری انجام شود که اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که فضای عمومی کشور و استان تغییر کرده است، عنوان داشت: تغییر الگوهای غلط رفتاری را باید از خود شروع کنیم ما به عنوان مسئولین باید بپذیریم که مردم این استان نیاز به آگاهی، دانایی و توانایی دارند و اگر نسبت به حقوق خود آگاهی لازم را داشته باشند، نمی‌گذارند کسی به حقوقشان تجاوز کند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین اظهار داشت: حرکت نکردن بر مدار قانون کشور را به چالش می کشد و باید باور کنیم که انسداد راه رسیدن به هدف نیست باید فضا سازی کنیم و بر مدار قانون حرکت کنیم و انجام امور را در چارچوب قانون و بدون واسطه انجام دهیم و در همه امور قانونمند، شفاف و روشن باشیم.
وی افزود: اگر معیار کارما قانون باشد با قانون پذیری و درکنار آن رفتار برآمده از آموزه های دینی؛ باعث می شود مردم در رفتار و عملکرد ما قانون مداری و درستی را ملاحظه کنند.
موهبتی در این جلسه ضمن تاکید بر فعال شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کلیه ادارات افزود: افرادی که برای این مسئولیت انتخاب می شوند، باید همانند بسیجیان دوران جنگ خط اول جبهه باشند و کمترین خطای رفتاری را داشته باشند و با تلاش خود بیشترین خدمت را به مردم ارائه دهند.
این مقام مسئول بیان کرد: از خودرایی بپرهیزیم و خرد جمعی و مشارکت بدنه را در همه امور سرلوحه کار خود قرار دهیم.
استاندار همچنین اظهار داشت: اگر دنبال تغییر و توسعه استان هستیم؛ باید نگاههای قومی و مذهبی را حذف کنیم و نگاه والای انسانیت را نهادینه کنیم زیرا ما کشور اسلامی هستیم و الگوی ما امیرالمومنین است پس باید علی گونه رفتار کنیم تا مردم ما را باور داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: کسانی که دلشان به حال این نظام و مملکت می‌سوزد گذشت، ایثار و فداکاری بیشتری دارند.
استاندار ابراز امیدواری کرد: امید دارم ما مسئولین که امین مردم هستیم بتوانیم این وظیفه سنگین و خطیر را به خوبی به سرانجام برسانیم.
احمدعلی موهبتی در پایان گفت: مدیران همچون نخ تسبیح و مردم و نیروی انسانی همچون دانه های ارزشمند تسبیح هستند که بدون انها تسبیح معنایی نخواهد داشت پس بیاییم همه دست به دست هم دهیم و از صمیم دل و با صداقت تمام به مردم این استان خدمت کنیم.