استاندار مازندران در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی؛

۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت مازندران صرف شده است

استاندار مازندارن از هزینه هزار میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت ها و خدمات بهداشتی و درمانی در دولت تدبیر و امید در مازندران خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مشکلات بیمارستان ها در گذشته اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۸۶ درصد مردم از اقدامات حوزه سلامت و درمان رضایت دارند.
مقام عالی دولت  با بیان اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه به توسعه حوزه سلامت اشاره شده است و در برنامه ششم هم یکی از برنامه های مهم است ، افزود: در ۴ سال گذشته در حوزه سلامت بیش از یک هزار میلیارد تومان در استان هزینه شده است که از این رقم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت بوده است و سرمایه گذاری در این بخش ها باید به شکل مناسبی مدیریت شود.
وی ضرورت آموزش همگانی و ارتقای سواد مردم در حوزه سلامت را یادآور شد و گفت: باید از رسانه ها در جهت اطلاع رسانی در حوزه سلامت  بیشتر استفاده شود.
فلاح به راه اندازی پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: استان مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشرو است و در این حوزه نیز باید برخی مشکلات برطرف شود.
استاندار مازندران خواستار همکاری بیشتر مسئولان در حوزه سلامت شد و گفت: بیش از ۷۰ درصد خدمات بهداشتی در حوزه وزارت خانه هایی خارج از وزارت از بهداشت است.
فلاح از  جانبابایی به عنوان مدیری جهادی و شخصیتی ارزشمند و علمی یاد کرد و گفت : خوشحالیم که این نیروی مجرب دیار مازندران در جایگاه ملی و در مسئولیت درمان کشور نقش آفرینی می کند .
وی همچنین برای دکتر موسوی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران آرزوی موفقیت نمود.