استاندار مازندران: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی که با مشارکت حداکثری مردم همراه شد، افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ ربیع فلاح جلودار گفت : باید از فرصت های شده ناشی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برای انسجام و وحدت داخلی و برخورد با تهدیدات احتمالی خارجی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: نباید این انتخابات را که در فضای رقابتی، سالم و با حضور گسترده مردم برگزار شد با برخی اظهارنظرهای سیاسی و جناحی زودگذر کمرنگ کنیم؛ این مباحث می تواند اعتماد رای دهندگان در انتخابات بعدی را تحت الشعاع قرار دهد.
استاندار مازندران اظهارداشت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه در این استان نیز همانند سایر نقاط کشور با حضور افزون بر ۹۱ درصد از رای دهندگان همراه شد و این استان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.
فلاح افزود : این رویداد سیاسی در مازندران بدون تنش برگزار شد و تمام فرایند انتخابات نیز طبق قانون از سوی هیات های نظارت که وظیفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات را بر عهده دارند، مورد تایید قرار گرفت.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن در این دوره از انتخابات هیات های اجرایی و نظارت از ۲ تفکر سیاسی متفاوت بودند که این خود ضامن سلامت در روند برگزاری است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز به معنای اعتماد و اطمینان به مجریان و ناظران است.
استاندار مازندران تاکید کرد : مجریان انتخابات امانتدار آرای مردم هستند و هر نتیجه ای که سر صندوق رقم بخورد متعلق به رای دهندگان است و ما حافظ حق الناس بودیم و با کمک خداوند و اجرای دقیق قانون سالم ترین انتخابات با مشارکت ۹۱ درصدی مردم استان رقم خورد.
ربیع فلاح اظهارداشت : انتظار ما این است که همه خود را پایبند به قانون بدانیم و نخواهیم با برخی اظهارنظرها بهانه ای به دست دشمنان قسم خورده نظام بدهیم که بتوانند مشارکت بی نظیر مردم را کمرنگ جلوه کنند.
وی بار دیگر برخی اظهارنظرهای غیرمسوولانه و تقسیم بندی آرای مردم به حلال و حرام را ناشی از بی توجهی به قانون و نوعی بی انصافی دانست و ابراز امیدواری کرد تا همه گروه ها و جناح های سیاسی قانون را فصل الخطاب قرار بدهند و چنانچه اعتراضی نیز نسبت به فرایند انتخابات دارند را از راه قانونی پیگیری کنند.
در مازندران از ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار واجد شرایط اخذ رای ، حدود ۹۱ درصد در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شرکت کردند.