استاندار لرستان گفت: به بیش از ۷۰ درصد از تعهدات برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان عمل شده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در سی و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در لرستان باید ۶۶۳ پروژه به اتمام برسد گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها ۹۰ هزار میلیارد ریال می باشد که ۲درصد بودجه استان، سه درصد بودجه داخلی دستگاه ها، ۲۴ درصد بودجه ملی و ۳۰درصد از سرمایه گذاری های بخش خصوصی را شامل می شود.
وی با بیان اینکه گازکشی ۵۸ درصد از روستاهای استان به اتمام رسیده است گفت: گازرسانی ۲۵۰ روستا در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی تا خرداد ۹۶ پیش بینی شده است که تاکنون گازرسانی ۱۴۵ روستا انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری ۹۷ جلسه ستاد تسهیل و تولید در سال ۹۵ افزود: تعداد ۵۶۶مصوبه در این جلسات مورد بحث قرار گرفته است که ۲۵۱ مصوبه اجرایی شده و ۶۶مصوبه مشکل از متقاضیان، ۱۱ مصوبه مشکل از دستگاه های اجرایی بوده و تعداد ۳۲۸ مصوبه معادل ۴۲درصد در دستور کار است.
**۳۰هزار ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار وارد چرخه اعتباری لرستان شده است
استاندار لرستان با بیان اینکه ۸۵هزار میلیارد ریال سپرده گذاری مردم در بانک های استان بوده است گفت: ۶۰درصد این اعتبار در اختیار بانک های دولتی و ۴۰درصد در اختیار بانک های خصوصی در لرستان می باشد.
بازوند ادامه داد: تا پایان آذرماه سالجاری ۳۰هزار ۱۱۰میلیارد ریال پرداختی بانک ها به مردم استان بوده و این اعتبار وارد چرخه اقتصادی لرستان شده است.
وی با اشاره به سهم ۸۱درصدی بانک های دولتی و ۱۹درصدی بانک های خصوصی در این زمینه گفت: این اعتبار شامل وام ازدواج، برنامه اقتصاد مقاومتی، وام مسکن و غیره می باشد.
وی افزود: ۷۰ درصد از سپرده های مردم در بانک های خصوصی به استان های دیگر انتقال پیدا می کند.
بازوند ادامه داد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت ۴۸۸پروژه معرفی شده است که پنج هزار ۸۰۰میلیارد ریال نیاز دارد.
وی با بیان اینکه پنج هزارو ۴۹۰میلیارد ریال در این راستا اعتبار پرداخت شده است گفت: در این زمینه ۳۰۸ پروژه انعقاد قرارداد و اعتبار ۲۵۰ پروژه پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: بانک های استان در زمینه وام ازدواج نیز سال گذشته ۷۹۰ میلیارد ریال وام سه میلیون تومانی پرداخت کرده اند و امسال تا کنون یکهزارو ۹۴۰ میلیارد ریال وام ده میلیون تومانی پرداخت شده است.