استاندار قم در دیدار منتخبان شورای اسلامی شهر قم:

شورای شهر بر سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری متمرکز شود

استاندار قم تمرکز اعضای شورای اسلامی شهر بر سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد شورای اسلامی را خواستار شد و گفت: پرداختن به مسائل اجرایی به رسالت اصلی شورا لطمه می زند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ صادقی استاندار قم در نشست با منتخبان شورای اسلامی شهر قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت دهه ی کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر قم را تبریک گفت.
استاندار قم با بیان اینکه سمت و سوی همه ی ارکان نظام خدمت به مردم است اظهار داشت: این مسئله تنها در سایه ی تلاش برای تامین منافع مردم محقق خواهد شد.
وی با تاکید بر تعامل و هماهنگی بین همه ی مجموعه های استان قم اظهار داشت: تحقق مطالبات ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم از دولت نمونه ای از تعامل و همدلی بود که استان قم از آن منتفع شد.
نماینده عالی دولت در استان تمرکز اعضای شورای شهر بر سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ پرداختن به مسائل اجرایی به رسالت اصلی شورای شورا لطمه می زند.
صادقی همچنین نقدپذیری را یکی از ویژگی های ضروری برای مدیریت دانست و اظهار داشت: هدف همه ی مسئولان خدمت به مردم است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
نماینده عالی دولت در استان در پایان از خدمات شورای اسلامی سابق شهر قم قدردانی نمود.
احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز با تاکید بر پرهیز از نگاه جزیره ای در مجموعه ی دستگاه های زیرمجموعه نظام در استان قم اظهار داشت: تعامل نظام مند و اخلاقی مدیران استان می تواند مسیر پیشرفت را هموارتر نماید.
جمالی توسعه ی کلانشهر قم را به عنوان یکی از اولویت های استان مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه توسعه ی جغرافیایی چندانی در سطح کلانشهر قم نداریم گفت: نگاه اعضای شورای اسلامی شهر بایستی دوراندیشانه و بر اساس نیازهای استان در دهه های آتی باشد.
معاون استاندار قم افزود: شهر قم نسبت به بعضی از کلانشهرهای کشور از جهت توسعه عقب هست و بایستی توسعه ی متوازن در همه ی زمینه ها در دستور کار مسئولان باشد.
وی گفت: بعضی شهرها در داخل و خارج از کشور به بلوغ رسیده اند که استفاده از تجربیات آنها در راستای مدیریت شهری بسیار راهگشا خواهد بود.
اعضای شورای اسلامی شهر قم در این جلسه به بیان دغدغه های خود در زمینه ی مسائل فرهنگی و عمرانی پرداختند.
افزایش ارتباط استانداری با شورای اسلامی شهر قم، رسیدگی به پروژه منوریل، تعامل دستگاه های فرهنگی و ورزشی متنوع استان برای دستیابی به اهداف مشترک، معضل حاشیه نشینی و افزایش اختیارات استانی برای تصمیم گیری در رابطه با مسائل عمرانی شهر قم و پردیسان از جمله مباحثی بودند که توسط منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر قم مطرح گردیدند.