استاندار فارس اتصال خطوط ریلی استان به نقاط بندری و پایانه های باری کشور را ضروری و حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به اینکه مقدمات اتصال راه آهن شیراز به بوشهر فراهم شده است نوید آغاز عملیات اجرایی آن را در آینده ای نزدیک اعلام کرد.
استاندار فارس در حاشیه بازدید از خطوط ریلی استان:

ضرورت اتصال خطوط ریلی استان به نقاط بندری و پایانه های باری کشور

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهندس اسماعیل تبادار که از خطوط ریلی استان بازدید می کرد، با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار نفر مسافر از خدمات راه آهن استان  بهره مند می شوند، این ظرفیت را در حمل و نقل ریلی اندک شمرد و بر ارائه خدمات ریلی در جابه جایی بار به نقاط مختلف کشور از فارس تاکید ویژه نمود.
استاندار فارس، حمل و نقل ریلی را با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فارس، در کنار حمل و نقل هوایی و جاده ای یکی از مولفه های مهم و برجسته توسعه استان توصیف کرد.

وی همچنین به جابه جایی گندم مازاد استان به سایر استان ها از طریق حمل و نقل ریلی اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر گندم مورد نیاز استان سالانه ۴۰۰ هزار تن گندم از طریق راه آهن به دیگر نقاط کشور جابه جا می شود که احداث سیلوهای دپو گندم در ایستگاههای سیوند-اکبرآباد و اقلید نقش مهمی در این جا به جایی خواهند داشت.
نماینده عالی دولت در استان فارس بهره برداری از این سیلوها را آذرماه اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از سیلوها تا پایان سال ۷۰ هزار تن گندم جا به جا خواهد شد و در سال آینده نیز انتقال ۲۵۰ هزار تنی گندم در دستور کار قرار خواهد داشت.
مهندس تبادار با اشاره به اینکه اولویت های مهم استان، احداث خطوط ریلی شیراز- گلگهر ، اقلید – یزد و شیراز – بوشهر می باشد بر توسعه خطوط ریلی فارس تاکید داشت.
استاندار فارس بر اتصال خط سریع السیر تهران – اصفهان به شیراز نیز تاکید داشت و با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از خطوط ریلی استان سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را پوشش خواهند داد اظهار داشت: مقرر شده تا با تلاش مدیران راه آهن استان زمینه سرعت ۱۴۰ کیلومتر قطار در خطوط ریلی استان مهیا شود که اگر این امر تحقق یابد اتصال قطار سریع السیر شیراز به اصفهان میسر خواهد شد و زمینه رفاه بیشتر مسافر و ایجاد انگیزه برای گردشگران و رونق گردشگری استان نیز ایجاد می شود.