استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

فضای جامعه را باید به سمت کار و تلاش سوق دهیم

استاندار فارس افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز باید بخش خصوصی را در اولویت قرار دهیم و تلاش کنیم که موانع پیش روی این بخش را برداریم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهندس سید محمدعلی افشانی، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: مردم استان فارس با مسئولیت شناسی و آگاهی زبانزد، مشارکت بالایی در انتخابات داشتند.

وی بیان کرد: حاکمیت قانون ملاک عمل دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این استان و کشور بوده است و آنچه که دنبال کرده و خواهیم کرد، حاکمیت قانون است.

مهندس افشانی گفت: هیچ مساله ای را برای اداره صحیح جامعه بالاتر از حاکمیت قانون نمی دانیم و هیچ فردی نباید انتظار داشته باشد که ما خلاف قانون عمل کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: افرادی که امروز درباره انتخابات مواردی را مطرح می کنند بدانند که راه قانون باز است و هر اعتراضی باید در مسیر قانون باشد و هر راهی به جز آن غیر قانونی است.

وی گفت: انتظار است که در اثنای طرح این مباحث، این کار بزرگی که مردم رقم زدند و انتخابات باشکوهی که در استان با صحت و سلامت برگزار کردیم به ناحق زیر سوال برده نشود چرا که این کار به نفع مردم و استان نیست.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر فردی به نتایج و روند برگزاری انتخابات اعتراضی دارد قانون مشخص کرده است که باید به کجا باید مراجعه کند و با فضا سازی هیچ رفتارغیر قانونی در استان انجام نمی شود.

مهندس افشانی، با بیان این که اجرای قانون باید همواره مدنظر همگان باشد، گفت: اجازه دهیم شیرینی این کار بزرگ برای مردم استان فارس باقی بماند و از رهاورد آن در مسیر توسعه فارس و خدمت به مردم استان بهره گیریم.

استاندار فارس اضافه کرد: هم اینک همه باید از فضای انتخابات خارج شویم و وارد فضای خدمت شویم و مشکلات مردمی که ساعت ها در صف شعب اخذ رای حضور یافتند و تعداد زیادی که نتوانستد رای دهند را رفع کنیم و برای قدردانی از آنها تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت امسال، مردم استان فارس همگام با دیگر هموطنان با احساس مسئولیت اجتماعی و درک درست از شرایط منطقه ای، ملی و بین المللی، کشور و نظام را مصونیت بخشیدند.

مهندس افشانی بیان کرد: هر فردی که رای داد و پای صندوق آمد برای ما عزیز است و انسان مسئولیت شناسی بوده که انقلاب، نظام و کشور را قبول داشته است.

وی با اشاره به طرح مباحث از سوی برخی افراد صاحب تریبون در کشور گفت: به زبان می شود از مردم قدردانی کرد اما اگر عده ای همین کار را هم انجام نمی دهند، در مسیر دیگر گام برندارند.

استاندار فارس یادآوری کرد: این استان در بین همه استان های همطراز با یک فاصله خوبی هم به لحاظ میزان رای و هم به لحاظ میزان رایی که به شخص رئیس جهوری دادند و سیاست های دولت را تایید کردند بین تمام استان های بزرگ کشور مقام نخست را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نخستین برندگان این انتخابات مردم بودند که با مسئولیت شناسی تمام آمدند و این حماسه جاویدان را آفریدند و انتخاباتی باشکوه را رقم زدند.

مهندس افشانی گفت: پیروز بعدی انتخابات ۹۶ مقام معظم رهبری بودند که به ویژه درمراحل متعدد راهنمایی هایی داشتند و از مردم خواستند که مشارکت حداکثری داشته باشند و توصیه های ایشان باعث شد که انتخابات در فضایی آرام برگزار شود.

وی، با بیان این که پیروزی بعدی انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال دکتر روحانی است، گفت: مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بین گفته های دیگر نامزدها و برنامه ارائه شده از سوی روحانی، به برنامه رای دادند.

**فضای جامعه را باید به سمت کار و تلاش سوق دهیم

استاندار فارس، با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه گفت: امروز در پاسخ به این حماسه آفرینی مردم همه ما وظیفه داریم که فضای جامعه را به سمت کار، تلاش و کو شش سوق دهیم.

مهندس افشانی اظهار کرد: برای اینکه این پیام را به مدیران منتقل کنیم، فردای بعد انتخابات به همراه  معاون فنی سازمان برنامه و بودجه و معاون توسعه راه های کشور و مدیر آزاد راههای کشور از پروژه های راه آهن و آزادراه شیراز – اصفهان بازدید کردیم.

وی، خط آهن گلگهر- کرمان – شیراز، شیراز- فراشبند – بوشهر، شیراز – فراشبند – اهواز و همچنین آزادراه شیراز – اصفهان را از مهمترین پروژه های ملی دانست و ادامه داد: سال گذشته که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود شاهد اقدامات و دستاوردهای خوبی برای استان بودیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که پارسال نرخ بیکاری کشور از ۱۱ درصد به ۱۲ و چهار دهم درصد رسید، نرخ بیکاری استان از ۱۲ و یک دهم درصد به ۱۱ و چهار دهم درصد کاهش یافت.

استاندار فارس افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز باید بخش خصوصی را در اولویت قرار دهیم و تلاش کنیم که موانع پیش روی این بخش را برداریم.

مهندس افشانی، در خصوص فرصت های شغلی ایجاد شده در استان نیز گفت: علت این که با قاطعیت در مورد میزان اشتغال استان حرف می زنم این است که سازمان تامین اجتماعی تک تک واحدهایی که در ۲۱ ماه گذشته در آنها ۲۵ نفر به بالا اشتغال ایجاد شده را به ترتیب استخراج کردند و بیش از ۴۰ هزار نفر با لیست بیمه تامین اجتماعی افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی استان را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته فارس تنها استانی بود که در طرح ارتقاء توان تولید بالاتر از ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب خود را جذب کرد (۱۱۴ درصد) و در همین رابطه ۵۸۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

استاندار فارس گفت: باید بتوانیم در پایان سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده کارنامه درخشان تری ارائه دهیم چرا که تبعیت از رهبری یعنی اینکه وقتی فرمایشی می کنند آن فرمایش عملیاتی شود نه این که فقط گفته و تکرار شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افزایش ۹۹ درصدی بودجه استانی گفت: در جلسات متعددی که استانداران به طور مشترک داشته اند تاکید شد که سهم اعتبارات استانی باید افزایش یابد و تصمیم گیری به استان واگذار شود اما هنوز هم بیش از ۲ برابر اعتبارات (۶۸ درصد) ملی است و مدیران استان باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

مهندس افشانی افزود: در جریان انتخابات اخیر انتظارات مردم با صحبت ها، شعارها و گفتمان هایی که شد بالا رفت و کار دولتمردان سخت تر شد هرچند ما پاسخگوی شعارها و برنامه های دولت خواهیم بود و پاسخگوی شعارهای غیر قابل تحقق دیگران نیستیم.

استاندار فارس ادامه داد:در تخصیص اعتبار و اجرا، اولویت با پروژه های نیمه تمام و بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی آنها است.

وی، بر لزوم توجه مدیران به حوزه جوانان و بانوان تاکید کرد و گفت: مدیران از امروز برای به کارگیری جوانان و بانوان در پست های مدیریتی اقدام کنند و ماهانه گزارش دهند.

مهندس افشانی تصریح کرد: بانوان ۵۰ درصد جامعه ما را تشکیل می دهند و باید این اخلاق را اصلاح کنیم و از توانایی و ظرفیت های آنها بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: در استان در همین زمینه تعدادی بخشدار از میان بانوان منصوب کردیم و امسال هم به بحث مدیریت بانوان توجه بیشتری خواهیم داشت.