استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مراودات فرهنگی، ارتباطات قومی و طایفه ای مردم دو سوی مرزهای شرقی کشور به ویژه مناطق مرزی سیستان و بلوچستان ضروری است مسوولان دستگاههای دست اندرکار بر تسهیل در رفت و آمد آنان چاره اندیشی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی اوسط هاشمی در ادامه سفر به جنوب استان در دیدار با اقشار مختلف مردم و مسولان شهرستان سرباز اظهار داشت: مردم مرزنشین دو سوی مرز ایران و پاکستان و افغانستان از دیرباز با هم ارتباط داشته اند و هیچ مسئولی حق ندارد ارتباط چندین ساله مردم را به بهانه های مختلف قطع کند.
وی گفت: مرز بدون مردم ناامن خواهد شد و باید با مردم مرزنشین نهایت مهربانی و برخورد حسنه انجام شود.
استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به گلایه های مردم شهرستان سرباز از سخت گیری برخی مسوولان و جلوگیری از تردد قانونمند به کشور پاکستان از میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استانداری خواست این موضوع را بصورت جدی پیگیری و مرتفع کند.
هاشمی مرز، کشاورزی، صنعت و معدن را از قابلیت های مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان سرباز عنوان کرد و افزود: تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری موجب رونق و فعال شدن این بخش ها می شود.
وی گفت: دولت برنامه های مختلفی برای توسعه مرزهای سیستان و بلوچستان به ویژه مرز پیشین شهرستان سرباز دارد تا علاوه بر اشتغال مرزنشینان موجب برقرای امنیت پایدار شود.
وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در امنیت پایدار منطقه دارند، افزود: پیشرفت منهای امنیت دست نیافتنی است.
استاندار سیستان و بلوچستان به اجرای طرح های بزرگ در سطح استان اشاره کرد و افزود: کارخانه سیمان سرباز با سرمایه گذاری ۲۹۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از هزار نفر می شود.
هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری توجه ویژه ای به توسعه سیستان و بلوچستان دارند و این یک فرصت تاریخی برای این منطقه دور افتاده از مرکز کشور است.
فرماندار سرباز نیز با ارایه گزارشی از فعالیتهای دولت در این منطقه اظهار داشت: با اختصاص اعتبارات لازم عملیات اجرایی بسیاری از طرح های عمرانی در این شهرستان آغاز شده و یا در مرحله بهره برداری است.
حمیدالدین یوسفی افزود: شهرستان سرباز با ۱۸۸ هزار نفر جمعیت دارای ۸۹۵ شورای اسلامی و ۱۶۲ دهیاری است که ۸۹ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.
وی گفت: با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در احداث کارخانه سیمان به زودی فصل جدیدی از رشد و توسعه بخش صنعت در شهرستان سرباز شکل می گیرد.
وی گفت: شهرستان سرباز ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان دارد و کراچی مهمترین بندر تجاری پاکستان با مرز پیشین ۶۵۰ کیلومتر فاصله دارد که این امر می تواند نقش مهمی در صادرات و واردات کالا داشته باشد.
مولوی فتح محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک نیز از خدمات دولت تدبیر وامید در شهرستان سرباز قدردانی کرد و گفت: با حضور مسولان ارشد استانی و کشوری طرح ها و پروژه های عمرانی با شتاب بیشتری انجام می شوند.
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک در ۵۰۰ کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.