استاندار سمنان: هیچ قشری در جامعه از آسیبهای اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر مصون نیست

محمدرضا خباز اظهار داشت: هیچ قشری در جامعه از آسیبهای اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر مصون نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار و فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان در محل سالن غدیراستانداری سمنان تشکیل گردید .
دکترخباز در این جلسه با اشاره به حضور نوجوانانی که گریبانگیر این درد خانمان سوز مصرف مواد مخدر شده بودند و خاطرات خود گفتند اظهار تاثر نموده و افزودند: این حادثه تلخ همه زندگی مارا ممکن است تهدید کند و باید بدانیم در بروز آسیبهای اجتماعی فرزند و خانواده مسئولین مصونیت ندارند و باید مورد توجه همه اقشار قرارگیرد و از این پدیده شوم غفلت نکنند.
استاندار سمنان غفلت خانواده ها، اموزش در دوران تحصیلی و لزوم توجه معلمین ،عدم اگاهی نوجوانان و حوانان نسبت به آسیبهای اجتماعی . مسایل عاطفی ، دسترسی اسان به مواد مخدر و نبود نشاط در جامعه از مهمترین مسایل و دلایل بروز گرایش به مصرف مواد مخدر دانستند .
وی افزود: بیان این مسایل از زبان این نوجوانان بازگو کننده ان است که این نوجوانان و جوانان پشیمان از عملکرد ناخواسته خود بوده و حاضر به ترک شده اند. و باید مسیولین بداند که این خطر بسیار نزدیک بوده و از هیچ ابزار و ظرفیتی برای مبارزه و پیشگیری دریغ نورزند که فردا مدیون خون شهدا که برای حفظ آبروی نظام و اسلام و انقلاب خون خود را نثار کردند نشویم.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد : باید مبلغین به در ایام ماه مبارک رمضان و ایام دیگر به بیان مطالب ارزشمند در جهت اگاهی بخشی به اقشار مختلف خصوصا نوجوانان و نوجوانان که بیشتر در معرض اسیب هستند پردازند.
وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت : باید مدیران برای کارکنان و اقشار مختلف بخشی از بودجه فرهنگی و اجتماعی خود را صرف آموزش در جهت پیشگیری از این مسیله خانماسوز نمایند.
محمدرضا خباز با اشاره به نقش محوری آموزش و پرورش گفت : باید هم مجموعه آموزش و پرورش و هم در دانشگاه ها که به عنوان محور اموزش و تعلیم و تربیت هستند دقت بیشتری نموده و نسبت به ارایه برنامه های آموزشی پیشگیریانه اقدام نمایند .