استاندار سمنان: در مدت حضورم در استان سعی کردم نقش معلم و مشوق را در این جایگاه استمرار بخشم/دارالمرحمه را در ذهن ها باقی بگذارید

سید شهاب الدین چاوشی اظهار داشت : در مدت حضورم در استان سعی کردم نقش معلم و مشوق را در این جایگاه استمرار بخشم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هفتمین جلسه شورای اداری استان در سال جاری به ریاست سید شهاب‌الدین چاوشی استاندارسمنان و با حضور پروفسور طباطبائی چهره ماندگار کشور و استان، دو نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان انقلاب و مرکز استان، جمعی از مدیران، فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای استان با هدف تکریم از زحمات ده ماهه سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان روز دوشنبه ۲۱ مهرماه در محل سالن یادگار امام(ره)استانداری برگزار گردید.

استاندار سمنان در این جلسه با اشاره به فرازی از دعای کمیل و روایتی از ائمه اطهار(ع) در باب پوشاندن عیب‌ها و برجسته کردن حسنات کوچک از سوی خداوند به بیان برخی از خاطرات حضور خود در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: من شرمنده مردم استان از نظر رفتاری و گفتاری هستم.

سید شهاب الدین چاوشی با هشدار نسبت به خطر تداخل قوا برای کشور به نقل قولی از امام(ره) در این رابطه پرداخت و گفت: هرگونه ورود و دخالت از این جنس به فروپاشی نظام منجر خواهد شد لذا انتظار می رود که همه مسئولین به ویژه نمایندگان محترم مجلس به این اصل توجه کنند.

وی ضمن قدردانی از همتی، حسینی شاهرودی و حسن بیگی سه تن از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: از این سه نفر که در نهایت انصاف و مراعات اخلاق و ادب، حق مردم را به جا آوردند و امانت مردم را رعایت کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم و از حضور و در کنار آن‌ها بودن لذت بردم.

استاندار سمنان با تأکید بر این نکته که این سه نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، مبادی آداب بودند و دخالتی در امور غیرمرتبط با وظایفشان نداشتند یادآور شد: وجود چنین نمایندگانی برای استان سمنان مفید و موثر است.

چاوشی نقش مردم در همه سطوح کشور را مهم و از ارکان نظام عنوان نمود و افزود: دوره خدمت مدیریتی هر شخصی تمام می‌شود، مهم این است که خاطره خوبی در بین مردم به جا بگذاریم.

وی با بیان فرآیند انتخاب خود به مقام استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تشخیص مسئولان این بود که بنده حقیر استاندار بشوم که بعضی‌ها مطرح می‌کنند که «مگر شما نگفتید بعد از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان اولین استانداری خواهم بود که استعفا می‌دهم؛ پس چرا نرفتید؟» لذا در این راستا، من در چهاردهم مهرماه برای سومین‌بار، کتبا به وزیر اعلام کردم که ادامه این وضع، نظم سیاسی استان را مختل می‌کند که تشخیص مسئولین بر این بود که تا امروز در خدمت مردم استان باشم.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان، همچنین ضمن تبیین وضعیت کشور در قبال تهدیدات، با اشاره به این که کشور ما امروز یکی از سخت‌ترین مقاطع تاریخی خود را پشت سر می‌گذارد گفت: با وجود اینکه تحریم‌های آمریکا برخی مشکلاتی را برای ملت ایجاد کرده اما انسجام و همراهی مردم با دولت، امیدها و آمال استکبار جهانی را نقش بر آب خواهد کرد.

چاوشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه گروه‌های موجود در کشور تحت امر ولایت‌امر فعالیت می‌کنند و نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه داشته باشیم این است که هر عملی که از مسئولان سر بزند به پای حکومت ولی‌فقیه نوشته خواهد شد لذا باید مراقب باشیم.

وی در ادامه انتخاب استاندار را فرآیندی طولانی و حساس توصیف کرد و گفت: در شرایطی که ایران درگیر جنگ اقتصادی است، طولانی شدن فرایند انتخاب استانداران به مصلحت کشور نیست که امیدوارم تا پایان هفته استانداران انتخاب شوند.

مقام عالی استان ضمن بیان این که در دوران تصدی خود تلاش کردم که نقش «مشوق و معلم» را داشته باشم به برخی از الزامات حکمرانی اشاره کرد و گفت: حکومت‌داری به نام اسلام و مسلمانی پس از چهل سال دیگر خطا را نمی‌پذیرد و باید کسانی مسئولیت‌ها را بپذیرند که آن را وسیله تقرب به خدا بدانند و نه اسبابی برای تفاخر و بر مردم بدانند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: وجود شخصیتی مثل حضرت آیت الله شاهچراغی برای استان سمنان فرصت بزرگی است که باید مغتنم شمرده شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تعامل و همراهی نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دادستان، معاونان و مدیران مجموعه استانداری، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، اهالی رسانه، تشکل‌های مردم نهاد، احزاب و فعالان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و همه مردم استان خاطرنشان کرد: امروز که فرصت خدمت به مردم در این جایگاه حساس از من سلب شده است، خدا را شکر می‌کنم و آرزوی توفیق برای مردم استان سمنان دارم.