استاندار سمنان در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گفت: نقش گردشگری در رونق دادن به اقتصاد استان و توسعه استان باید جایگاه خودش را پیدا کند و باید اشتغال و اقتصاد پایدار برای استان ایجاد کند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  وکیلی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای توسعه استان در سند پایش توسعه استان موضوع میراث فرهنگی و گردشگری است اظهار داشت : یک مجموعه گردشگری تعریف کرده ایم که میراث فرهنگی و آثار تاریخی هم داخل آن است و آنچه به میراث فرهنگی و تاریخی و هویت ملی برمیگردد را موظفیم که از آن حمایت کنیم. استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر با مشکلات اقتصادی مواجهیم افزود: توجه به توسعه گردشگری و استفاده مناسب و معرفی آثار تاریخی استان میتواند درآمد و ارزآوری خوبی برای کشور و استان ایجاد کند. وی ضمن اشاره به وجود پتانسیل های بالای طبیعی اقلیمی و وجود معادن و آب گرم و غار نمکی و آثار تاریخی فراوان در استان، بر حفظ و استفاده از کاروانسراها تاکید کرد و خواستار ارائه برنامه توسعه گردشگری و جلب و جذب توریست به استان شد.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه بحث توسعه گردشگری در سند توسعه استان آمده است، نقش گردشگری در رونق دادن به اقتصاد استان و توسعه استان باید جایگاه خودش را پیدا کند و باید اشتغال و اقتصاد پایدار برای استان ایجاد کند و از مدیران عضو کارگروه خواست تا با جدیت این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.
همچنین در این جلسه رئوف مشاور رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گزارشی از تشکیل انجمن های میراث فرهنگی ذیل سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ارائه کرد و خاطرنشان کرد: وظیفه اعضای انجمن میراث فرهنگی که از مدیران و مسئولین دولتی هستند، حمایت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی است.
رئوف افزود: بیش از یک میلیون آثار تاریخی فرهنگی در کل کشور شناسایی و ثبت شده است و حفظ ارزش های فرهنگی و آثار تاریخی برای هویت ملی لازم است و حفظ این آثار یک وظیفه ملی و قانونی است. بیدختی مدیرکل سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان نیز گزارشی از وضعیت و تعداد آثار و بناهای تاریخی در استان ارائه کرد و افزود بیش از ۷۶۰ اثر و بنای تاریخی در استان سمنان وجود دارد که نگهداری از این آثار تاریخی فرهنگی نیاز به حمایت و همکاری دارد.
در ادامه گزارشی از واگذاری کاروانسراها و بناهای تاریخی استان به بخش خصوصی و همچنین گزارشی از اقامتگاه های بوم گردی سطح استان و بررسی مشکلات موجود آن ارائه گردید و طرح توسعه بوم گردی در ۶ منطقه استان تبیین شد.