استاندار سمنان : ارائه خدمات دستگاههای اجرایی

استاندار سمنان : ارائه خدمات دستگاههای اجرایی ، صرفا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک

استاندار سمنان : ارائه خدمات دستگاههای اجرایی ، صرفا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت : مراجعه کنندگان به ادارات که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به طور حتم خدماتی دریافت نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران استان در سالن یارگار امام (ره) استانداری افزود: نظارت ها بر واحدهای صنفی و رستوران ها و فروشندگان مواد غذایی سنتی و صنعتی تشدید و در چارچوب مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس نکات بهداشتی در این اماکن گوشزد و رعایت شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: استفاده تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی از ماسک الزامی است و اگر مدیری با مرخصی استعلاجی کارمند یا کارمندانی که به کرونا ویروس مبتلاشدند و یا علائم این ویروس را دارند، مخالف کند در چارچوب قانون تخلف محسوب گردیده و باید به تخلفات اداری معرفی شود.
آشناگر افزود: کارمندی که خواهان استفاده از مرخصی استعلاجی است و می گوید که به صورت قطعی به کرونا ویروس مبتلا شده یا احتمال آن می رود که علائم این ویروس را داشته باشد به طور حتم باید از پزشک ، نامه ای به دستگاه مربوطه خود ارسال نماید.
آشناگر خاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان به ادارات که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به طور حتم خدماتی دریافت نخواهند کرد.
آشناگر ادامه داد: تمامی دستگاه های تخصصی برای حُسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت ها از واحدهای مربوط خود را انجام دهند.
وی گفت: شهرداری ها موظف به تامین ماسک برای کارگران خود هستند و در صورت ارائه نشدن خدمات از سوی شهرداری به پاکبانان ها و سایر کارکنان ، اداره کل بازرسی استانداری ورود خواهد کرد و به صورت مستند به گزارش ها رسیدگی می شود.
آشناگر ادامه داد: پاکبانان همانند پرستاران برای انجام وظایف خود نیازمند استفاده از ماسک و امکانات بهداشتی هستند.
وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بهزیستی استان نظارت ها در جوامع کارگری و موسسه های سالمندی برای مقابله با کرونا ویروس و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را تشدید کنند.
استاندار سمنان افزود: وظیفه نحوه برگزاری عزاداری ها برعهده اداره کل تبلیغات استان است و با هیات های عزاداری که دستورالعمل های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس تدوین کرده است را رعایت نکنند ، برخورد خواهد شد.‌
آشناگر تصریح کرد: ملاقات های عمومی مدیران دستگاه های اجرایی در فضای باز برگزار شود و مراجعه کنندگانی که ماسک ندارند، به طور حتم ماسک اعطا شود.