استاندار زنجان گفت: یکی از فرهنگ‌های غالب ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات این است که ورود این فناوری، مشاغل را از بین می‌برد، در حالی که اینطور نیست و استفاده از آن ضمن هوشمندسازی، ارزش افزوده، کیفیت و نیروی انسانی مورد استفاده در مشاغل را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه مشترک اشتغال استان، افزود: فناوری اطلاعات، مبحثی نوین بوده و ایجاد اشتغال در این بخش، کم‌هزینه، با ثبات و دارای تعداد اشتغال بالا نسبت به هزینه انجام شده است.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش لازم داده شود تا جوانان از ورود به این مشاغل هراسی نداشته باشند.
حقیقی خاطرنشان کرد: هر اندازه انرژی برای این بخش، صَرف شود ارزش دارد چرا که مشاغل سنتی در آینده باید کنار رفته و مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات جایگزین آن‌ها شوند.
مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، صورت گرفته است، ادامه داد: باید با تشکیل کمیته‌ای به صورت عملیاتی بررسی و مشخص شود که برای بهتر شدن وضعیت موجود اشتغال در این بخش چه اقداماتی می‌توان انجام داد.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهبردها و محورهای ۹ گانه سند ملی کار شایسته و سیاست‌های مبتنی بر آن به صورت بومی تدوین و با تشکیل کمیته جداگانه با همکاری دستگاه‌های مربوطه مشخص شود که در هر کدام از راهبردها در سال جاری چه اقداماتی در سطح استان برای ایجاد و بهبود وضعیت اشتغال می‌توان انجام داد.
این مسئول اظهار داشت: کمیته رصد اشتغال استان نیز گزارش مربوط به آخرین وضعیت اشتغال و نیروهای بومی به‌کارگیری شده در استان را جمع‌بندی و در جلسه آتی شورا ارائه دهد.
مدیرعالی اجرایی استان تاکید کرد: مردم باید ایجاد مشاغل جدید را احساس کنند و بدانند افرادی به‌کارگیری شده‌اند که شایستگی لازم نسبت به آن شغل را داشته‌اند.