استاندار خوزستان گفت: طی سال جاری ۴۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای استان محقق شد و همچنین، ۳۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل سه هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان درآمد برای استان کسب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالحسن مقتدایی در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز تجاری حضرت امام رضا علیه السلام خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نسبت به تعهد استان، در مجموع ۴۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی محقق شد که این میزان در مقایسه با میزان تعهد شده افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.وی همچنین، میزان اعتبار اختصاصی برای یکپارچه سازی رودخانه کارون تا دهانه بهمنشیر و خلیج فارس را ۹۰ میلیارد ریال خواند و گفت: برای یکپارچه سازی و اجرای طرح احداث سد در مسیر رودخانه کارون تا دهانه بهمشیر و خلیج فارس ۹۰هزار میلیارد ریال طی برنامه ششم اختصاص می یابد.
مقتدایی میزان اعتبار تخصص یافته برای اجرای طرح توسعه پایدار خوزستان در برنامه ششم و سال ۹۵ را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این اعتبار برای اجرای طرح توسعه پایدار استان در ۱۷ شهرستان اختصاص می یابد.
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش با بیان مشکلات این استان در پدیده ریزگردها، گفت:اگرچه پدیده ریزگردها در استان طی سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، برای مقابله با آسیب های این پدیده دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال آتی پیش بینی شده است.
مقتدایی در ادامه سخنانش، یکپارچه سازی مراکز تجاری را طرح مهمی خواند و گفت:این طرح ها باید تعمیم داده شود تا زمینه رونق اقتصادی منطقه و اشتغال شهروندان بیش از گذشته فراهم شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد:امیدواریم با هماهنگی بین بخشی زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم شده تا در زندگی مردم تحول ایجاد شود.
استاندار خوزستان در سفر یکروزه خود به شهرستان خرمشهر، مرکز تجاری امام رضا علیه السلام این شهر را بهره برداری کرده و در آیین افتتاح سه طرح عمران شهری حضور یافت.
مرکز تجاری امام رضا علیه السلام در خرمشهر با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شهرداری خرمشهر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.