استاندار خوزستان

استاندار خوزستان: اقدامات توسعه شهری نباید منجر به افزایش آمار فوت شود

استاندار خوزستان: اقدامات توسعه شهری نباید منجر به افزایش آمار فوت شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار خوزستان در جلسه شورای ترافیک استان عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا همزمان با توسعه شهری و انجام مجموعه اقداماتی که در جهت کاهش ترافیک و افزایش سرعت انجام می گیرد، به نحوی عمل نشود که شاهد افزایش آمار فوتی باشیم و نکات ایمنی نیز در کنار آن رعایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ترافیک استان عنوان کرد: در هفته ایمنی راهها با محوریت ایمنی در راههای روستایی و با اقداماتی که در بسیاری از شهر های استان صورت گرفته، شاهد کاهش ۱۲ درصدی تعداد فوتیها و همچنین کاهش ۲۷ درصدی مجروحین و مصدومین در استان بودیم.
وی افزود: این روند کاهشی نشان دهنده این است که مجموعههای مدیریت شهری اعم از فرمانداران، شهرداران و پلیس راهور عزم خود را جزم کرده تا با انجام اقدامات مناسب آمار فوتی و جرحی شهرستانهای خود را کاهش دهند.
شریعتی با اذعان به اینکه این روند کاهشی در همه شهرستانها دیده نشده است گفت: متأسفانه در بعضی از شهرستانها شاهد افزایش آمار فوت و جرح در سوانح رانندگی بودیم و قرار شد تا در وهله اول به مسئولین آن شهرستانها تذکراتی داده شود و در صورت عدم پاسخگویی مناسب و حصول نتیجه حتماً این شهرستانها معرفی خواهند شد.
وی همچنین ادامه داد: امسال در بعضی از شهر ها که آمار بالایی در سال گذشته داشتند شاهد کاهش قابل ملاحضه ای در سوانح رانندگی بودیم که شهر اهواز از جمله این شهر ها بودند.
استاندار خوزستان افزود: در شهرستان کارون نیز شاهد افزایش چشمگیری در این آمار بودیم که خوشبختانه با اقداماتی که در ۲ ماه گذشته انجام شد این آمار به صفر رسید.
وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا همزمان با توسعه شهری و انجام مجموعه اقداماتی که در جهت کاهش ترافیک و افزایش سرعت انجام می گیرد، به نحوی عمل نشود که شاهد افزایش آمار فوتی باشیم و نکات ایمنی نیز در کنار آن رعایت شود.
شریعتی با اعلام نصب مجموعه دوربینهای ثبت تخلف در نقاط مختلف شهر گفت: این دوربینها از تاریخ ۱ آذر ماه فعال خواهند شد و از اول آذر ماه روند اعمال جریمه تخلفات آغاز خواهد شد که به تدریج تعداد این دوربینها افزایش پیدا خواهد کرد تا بتوان با اعمال قانون از جان شهروندان محافظت شود.

منبع : وزارت کشور