استاندار خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد، از شهرداران این استان خواست برای تحقق توسعه متوازن و پایدار شهری، در جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران بکوشند.شهرداران خراسان شمالی برای تحقق توسعه متوازن از سرمایه گذاران کمک بگیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدرضا صالحی در این مراسم با اشاره به این که یکی از اساسی ترین اصول مترقی نظام اسلامی، مردم سالاری است؛ اظهار داشت: مفتخریم که مسئولان و کارگزاران در کشورمان با واسطه یا بدون واسطه، با رای مردم انتخاب می شوند.
وی یکی از مردمی ترین نهادها را، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها دانست که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و شهرداران نیز با یک واسطه منتخب اعضای شورا هستند.
استاندار با بیان این که حضور مردم در عرصه های مختلف نمادین و ظاهری نیست، نقش مردم را در پیشبرد اهداف توسعه ای تعیین کننده توصیف کرد.
صالحی با اشاره به تکالیف و وظایف شهرداران، تاکید کرد: مهم ترین رویکرد شهرداران، استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت دادن آنان در امور شهری است.
وی با بیان این که باید شعار ” شهر ما، خانه ما ” به خانه ما، شهر ما ” تبدیل شود، اظهار داشت: مادامی که مردم شهر و امور جاری آن را متعلق به خود می دانند، روند توسعه شتاب بیشتری می گیرد.
استاندار خراسان شمالی توجه شهرداران استان به جذب سرمایه گذاری در راستای تحقق توسعه متوازن را ضروری دانست و تصریح کرد: ساختن و ایجاد شهری پویا و با نشاط نیازمند سرمایه گذاری است.
تقویت ارتباط و تعامل با مردم و کارکنان، استفاده از خرد جمعی، نظارت بر ساخت و سازها، توجه به مبلمان شهری، حرکت بر مدار قانون، اِعمال نظر و دقت در بودجه و هزینه ها، به روز بودن و ارتقای سطح آگاهی شهرداران، توجه به تحقق شهر الکترونیک و برنامه ریزی برای افزایش آگاهی شهروندان از دیگر تاکیدات استاندار خراسان شمالی در این مراسم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این مراسم گفت: شورای شهر با ۴ محور آرامش، شفافیت، ارتباط نزدیک با مردم و تعامل سازنده با مدیران و ادارات کار خود را شروع کرد.
مهدی محمدی اظهار داشت: مدیریت شهری در دو حوزه نظارتی و اجرایی تعریف می شود و هر زمانی که این دو حوزه در مدار قانون حرکت کرد، شهری شکوفا و توسعه یافته خواهیم داشت.
وی افزود: انتظار داریم شهردار منتخب دو محور عمل به قانون و بودجه را در راس کار خود قرار دهد.
وی تصریح کرد: هم چنین باید از نیروهای متخصص برای پیشبرد اهداف توسعه شهری بیشتر بهره ببریم.
شهردار بجنورد نیز گفت: پاکدستی و دغدغه خدمت داشتن دو خصوصیت مهم اعضای جدید شورای شهر است.
روح الله براتیان اظهار داشت: تنها دلیل قبول کردن این مسئولیت سنگین ارادت به مردم بجنورد و حضور استاندار خراسان شمالی است.
وی خاطرنشان کرد:با شناخت از مدیران ارشد استان تا ۴سال آینده اتفاقات خوبی را برای این شهر رقم خواهیم زد.
وی تاکید کرد:همچنین در مبحث حقوق شهروندی به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد و خط قرمز من در مدیریت شهروندان و کار است.