استاندار خراسان شمالی: انتخابات استان در سلامت کامل برگزار شد/حضور ۸۱ درصدی واجدان شرایط

استاندار خراسان شمالی گفت: به رغم رفتارهای غیرمنصفانه و تبلیغات غیراخلاقی برخی رقبا، هیچ شبهه ای در برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه در استان مطرح نشده است و این انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ محمدرضا صالحی با بیان اینکه ۸۱ درصد واجدان شرایط استان در انتخابات شرکت کردند گفت: در این دوره از انتخابات ۵۲۲ هزار و ۲۵۷ رای در صندوق ها ریخته شد که از این تعداد، ۵۱۲ هزار و ۱۵۴ رای صحیح بوده است.
وی با بیان اینکه زنان استان بیش از مردان در انتخابات این دوره مشارکت داشته اند افزود: زنان، ۵۲ درصد از مشارکت کنندگان در این استان را به خود اختصاص داده اند و ۴۸ درصد از رای های ریخته شده در صندوق ها مربوط به مردان است.
** وقوع زلزله و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای
مردم یک هفته پس از زلزله ۵٫۷ ریشتری ۲۳ اردیبهشت ماه، با حضور گسترده خود در انتخابات بر تن بدخواهان لرزه انداختند.
صالحی تصریح کرد: وقوع زلزله در چند روز پیش از برگزاری انتخابات، سبب شد تا وقت و انرژی زیادی از مسئولان اجرایی و حامیان دولت برای رسیدگی به زلزله زدگان صرف شود و در این میان، جناح رقیب، خدمات ارائه شده به این آسیب دیدگان و اقدامات انجام شده را انتخاباتی جلوه می دادند و به مسئولان حمله می کردند این درحالی است که زلزله در هر زمان دیگری رخ می داد، همان خدمات به مردم آسیب دیده داده می شد.
استاندار خراسان شمالی گفت: برخی افراد تلاش می کردند تا سطح توقع آسیب دیدگان از زلزله را بالا ببرند و در این میان مسئولان را به باد انتقاد بگیرند.
** رای مردم به روحانی رای به ادامه عزت، صلح و پیشرفت است
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه رای مردم به تداوم مدیریت دولت دکتر روحانی رای به ادامه ریل گذاری چهار سال گذشته است گفت: رای به روحانی رای به حفظ عزت، اقتدار، صلح و پیشرفت ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: مردم ایران با حضور در این انتخابات ‘دوباره اسلام، ایران، آزادی، عزت، آرامش، صلح و دوباره رفع تحریم ها’ را تاکید کردند.
صالحی با اشاره به مشارکت بالای همه اقوام استان بویژه مشارکت بالای اهل سنت استان در انتخابات گفت: دولت تدبیر و امید حقوق همه اقوام و مذاهب را محترم می شمارد و بر پاسخگویی به مطالبات آنان تاکید دارد.
به گزارش ایرنا ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۴ هزار نفری خراسان شمالی اهل تسنن هستند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.