صالحی: کارکنان معتاد ادارات به هیئت های تخلفات اداری معرفی شوند
استاندار خراسان شمالی از پایان مهلت صد روزه به کارکنان معتاد خبر داد
استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در ششمین نشست سال جاری اعضای این شورا با اشاره به پایان مهلت صد روزه ترک اعتیاد کارکنان دستگاه های اجرایی و عمومی این استان تصریح کرد: از این پس مدیران مکلف هستند بدون مماشات، کارکنان معتاد را به هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدرضا صالحی با اشاره به نتایج اجرای طرح ارتقای سلامت اداری گفت: کمتر از یک درصد جمعیت ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفری کارکنان دستگاه های اجرایی و عمومی این استان دچار اعتیاد هستند.
وی ادامه داد: در مهلت صد روزه اخیر برخی کارکنان معتاد به مراکز ترک اعتیاد استان مراجعه و فرایند درمان را آغاز کرده اند اما کسانی که هنوز به این کار مبادرت نکرده‌اند، باید به تخلفات آن ها رسیدگی شود.
وی از استمرار اجرای این طرح در ادارات و نهادهای عمومی استان خبر داد و گفت: افرادی هم که به عنوان مشکوک به اعتیاد شناسایی شده اند، با انجام آزمایش و بررسی دقیق باید سریع تر تعیین تکلیف شوند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی هم چنین با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ شهید گرانقدر عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان که طی ۲ ماه اخیر به شهادت رسیدند، آن را ضایعه ای سنگین توصیف کرد و گفت: قاچاقچیان مواد مخدر نباید احساس کنند که ما ابزار یا قدرت برخورد نداریم و آن ها می توانند به راحتی در جامعه کار خود را پیش ببرند بنابراین از نیروی انتظامی می خواهیم با حمایت دستگاه قضایی ضرب شست محکمی به سوداگران مرگ نشان دهد.
صالحی درخصوص مرکز ترک اعتیاد و اقامت اجباری استان هم ضمن اعلام حمایت از واگذاری مدیریت آن به بخش خصوصی با نظارت عالیه بهزیستی گفت: برای افزایش ظرفیت نگهداری معتادان در این مرکز تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ ساز در جامعه، خطاب به مدیران استان تصریح کرد: از کارآفرینانی که با استفاده از توان و ظرفیت معتادان بهبود یافته یا خانواده آنان تولید محصول یا ارائه خدمات دارند، حمایت لازم به‌عمل آید.
ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر در شهرستان شیروان، از دیگر نکات مورد تاکید استاندار در این نشست بود. صالحی هم چنین همکاری و هم افزایی عمومی برای اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی به خصوص در مدارس را گوشزد کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز خاطرنشان کرد: در مهلت صد روزه ترک اعتیاد کارکنان ۲۰۵ نفر از این افراد به مراکز درمانی استان مراجعه و روند ترک اعتیاد را آغاز کردند.
ریواده هم چنین از تداوم اجرای طرح ارتقای سلامت اداری در ۸۸ دستگاه استان طی امسال و سال آینده خبر داد و هدف از آن را آگاه سازی کارکنان، شناسایی افراد معتاد و ترغیب آنان به ترک اعتیاد و برخورد قانونی با متخلفان برشمرد.