جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای سال ۹۳ استان

استاندار خراسان رضوی گفت: از تاریخ سوم مرداد ماه سال جاری به مدت سه هفته، ۲۰ تیم نظارتی، بازدید از پنج هزار و ۲۳۰پروژه را در استان آغاز کرده اند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب اظهار داشت: این پروژه ها شامل پروژه های ملی، مصوبات سفر هیات دولت به خراسان رضوی و استانی می باشد که در مدت مذکور مورد نظارت عالیه قرار می گیرند.
وی افزود: اعتبار پروژه های مورد ارزیابی، سه هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان و از مجموع پروژه ها، ۲۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان، ملی است.
استاندار خراسان رضوی تعداد پروزه های مصوب سفر هیات دولت به خراسان رضوی را ۷۹۰ پروژه با اعتباری معادل ۵۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
رشیدیان تصریح کرد: چهار هزار و ۲۱۴ پروژه با اعتبار ۸۶۲ میلیارد تومان نیز استانی است که مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اتمام سال مالی ۹۳، خاطر نشان کرد:  با همت و تلاش تمام دستگاه های اجرایی استان، در پایان موفق به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای سال مالی گذشته شدیم.
استاندار خراسان رضوی به حجم بالای پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه دولت مبنی بر واگذاری برخی پروژه های نیمه تمام به خیران، تا پایان شهریور ماه باید این موارد احصا و اعلام شود.
رشیدیان ادامه داد: دولت منابع قرض الحسنه را در اختیار خیران برای تکمیل این پروژه ها قرار خواهد داد و پرداخت کارمزد آن بر عهده دولت خواهد بود.
وی با اشاره به حضورش در جلسه هیات دولت چهارشنبه گذشته اشاره و اظهارکرد: ۱۱ مساله عمده و نیاز اساسی استان در حوزه ارتقای شاخص های اعتباری، پروژه های مصوب سفر، حاشیه نشینی، بافت فرسوده، تامین زیر ساخت های حمل و نقل شهری، برقی کردن قطار مشهد – تهران، تامین آب شرب، توسعه صادرات، اعطای تسهیلات، موضوع تعمیق و گسترش فرهنگ زیارت و کارگروه ملی آن و مشهد ۲۰۱۷ به اطلاع دولت محترم رسید.
استاندار خراسان رضوی از اهتمام ویژه دولت و شخص رییس جمهور به موضوعات مشهد و استان خراسان رضوی خبر داد و خاطر نشان کرد: در جلسه دولت مقرر شد موارد مطرح شده با جدیت پیگیری شود.
رشیدیان با تاکید بر توجه ویژه به ظرفیت های استان و استفاده بهینه از آن ها در راستای توسعه متوازن و پایدار، تاکید کرد: با تدبیر دولت، تعاونی های مرزنشیان فعال شده و علاوه بر ایجاد اشتغال در مناطق مرزی، به تولید ثروت و پایداری جمعیت نیز منجر شده است.
وی کمبود آب را یک چالش اساسی و مهم در کشور و استان دانست و گفت: علاوه بر اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق تجمیع اراضی خرد، تغییر الگوی کشت، استفاده از بذرهای اصلاح شد وتغییر سیستم آبیاری از سنتی به نوین، باید مصرف صحیح و منطبق با استاندارد در بخش های خانگی و صنعت نیز  فرهنگ سازی شود.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به آموزش های فنی و حرفه و توسعه آن ها به منظور تربیت نیروی متخصص مبتنی بر نیاز بازار کار تاکید و تصریح کرد: این آموزش ها مسیر مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار است.
رشیدیان حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های جدید شغلی را در کنار تلاش برای بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره وری نیروی کار و سرمایه و نوسازی خطوط تولید، ضروری دانست.

استاندار خراسان رضوی در ادامه علاوه بر ذکر مناسبت های مرداد ماه به ایام دهه کرامت و عید رضوی اشاره کرد و افزود: باید از تمام ظرفیت های موجود برای برگزاری هرچه با شکوهتر این عید با مشارکت مردم، استفاده کنیم.