استاندار خراسان جنوبی:

۱۴۰میلیارد ریال برای مدیریت بحران خراسان جنوبی اختصاص یافت

استاندار خراسان جنوبی که در جلسه شورای مدیریت بحران استان سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: امسال برای حوزه مدیریت بحران در استان ۱۴۰ میلیارد ریال تصویب شد که امیدواریم به زودی تخصیص یابد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید علی اکبر پرویزی تصریح کرد: منظور از مدیریت بحران، پیشگیری است و همه دستگاه ها تلاش کنند، برنامه کاری برای پیشگیری از وقوع حادثه سامان یابد.
مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه تلاش مدیریت بحران باید بر این استوار باشد که در هنگام وقوع حوادث، کانون حادثه را شناسایی کند، خاطر نشان ساخت: تخلیه اماکن و بستن راه ها؛ شاید اولین راه برای مدیریت بحران باشد، اما بهترین راه نیست .
وی ، اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور ؛ بارها به صورت کتبی و شفاهی از آمادگی و هماهنگی استان تقدیر به عمل آورده است.
پرویزی، با تاکید بر اینکه ارتباطات تفنی و رادیویی ؛ در هیچ حالتی نباید قطع شود، افزود: دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران علاوه بر خطوط ارتباطی و دکل های مخابراتی معمول؛ نسبت به ایجاد خطوط جایگزین اقدام کنند.
وی بیان کرد: بعد از وقوع حادثه همه باید بسیج شوند تا مشکل رفع شود اما مهم این است که تا حد امکان با برنامه ریزی مناسب از وقوع حادثه جلوگیری شود.
وی گفت: اگر مدیریت بحران استان و سازمان های مربوط تلاش کنند مکان هایی که کانون حادثه است یا احتمال وقوع حادثه در آنجا وجود دارد به موقع شناسایی شود موجب کاهش تلفات و خسارت می شود.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدواریم شرایط مالی به گونه ای فراهم شود که مناطقی که نیاز انجام کار ویژه دارد به خوبی ساماندهی شود.
وی افزود: بعضی از مناطق استان در معرض سیل، زلزله و توفان است و مدیریت بحران استانداری با همکاری همه دستگاه ها کار اساسی برای رفع این مشکل انجام دهند و دستگاه های اجرایی بخشی از اعتبار خود را به طرحی که بحث پیشگیری در آن وجود دارد، اختصاص دهند.
پرویزی بیان کرد: پایگاه های آتش نشانی در بعضی روستاهای استان احداث شده و مدیریت بحران در تامین منابع آن کمک کند یا در اختیار شهرداری قرار گیرند.