استاندار تهران با اشاره به لزوم کمک برای فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال گفت: تزریق نقدیندگی جهت فعال‌سازی واحدهای نیمه فعال استان تهران ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی امروز  در همایش صنعت و معدن با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر افزایش بهره‌وری اظهار داشت: اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم چرا که مقام معظم رهبری در شعارهای چند سال اخیر حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی را مد نظر قرار داده‌اند و از سوی دیگر شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرده تا از سرمایه‌های انسانی خلاق، نوآور و مبتکر خودمان به درستی استفاده کرده و مشکلات و موانع مسیر پیشرفت را مرتفع کنیم.

وی همچنین بیان کرد: مهم‌ترین مشکل بخش صنعت و معدن و بخش خصوصی عدم همکاری موثر و اثربخش بانک‌ها می‌باشد همچنین در تبصره ۱۸ در قالب سه سرفصل بر افزایش سرمایه در گردش، فعال کردن واحدهای راکد و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی تأکید شده است.

استاندار تهران ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند با نقدینگی که قبلاً داشتند خودشان را راهبری و مدیریت کنند و نیاز به افزایش سرمایه در گردش دارند همچنین در رابطه با واحدهای راکد بسیاری از واحدها با ظرفیت اسمی فعالیت و تولید نمی‌کنند که برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال نیاز به تزریق نقدینگی وجود دارد.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقا تولیدات صنعتی عنوان کرد: در زمینه نوسازی و بازسازی باید حمایت کنیم تا به سمت ارتقا بخشیدن به تولیدات برویم و هم نسبت به کاهش آلایندگی اقدام کنیم.