استاندار: افزایش تولید در واحد سطح

استاندار: افزایش تولید در واحد سطح، کشت پنبه را در گلستان مقرون به صرفه می کند

 

استاندار: افزایش تولید در واحد سطح، کشت پنبه را در گلستان مقرون به صرفه می کند - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گلستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پنبه طی سالهای اخیر، اظهار کرد: با معرفی ارقام جدید و افزایش میزان تولید در واحد سطح، کشت پنبه در گلستان مقرون به صرفه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس امروز دوشنبه ۲۱ مهر در آیین نکوداشت روز جهانی پنبه تصریح کرد: پنبه یکی از محصولات کشاورزی است که به ازای کشت آن ۵ شغل مستقیم ایجاد می شود و با توجه به سابقه درخشان گلستان در کشت این محصول, برنامه ریزی لازم جهت افزایش سطح زیر کشت و استفاده از ارقام پر بازده در حال انجام است.

وی افزود: اقدامات موسسه تحقیقات پنبه حائز اهمیت است و اگرچه موضوعات پولی و مالی نظیر تورم مشکلاتی را در توسعه کشت هایی همچون پنبه ایجاد کرده اما رشد تولید در واحد سطح با استفاده از ارقام جدید می تواند کشاورزان را به کشت پنبه ترغیب کند.

حق شناس گفت: گلستان با توجه به دارا بودن ۲۵۰ روز آفتابی محیطی مناسب برای کشت گلخانه ای است و تلاش داریم سطح کشت گلخانه ای در استان را افزایش دهیم.

استاندار گلستان یادآور شد: از طرح های تحقیقاتی در زمینه پنبه که موجب افزایش تولید در واحد سطح شود حمایت می کنیم .

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم کشت پنبه به لحاظ اقتصادی برای کشاورزان صرفه داشته باشد تا آنها به جای کشت محصولاتی نظیر برنج, گندم و کلزا به سمت کشت پنبه سوق داده شوند.

در این آیین نکوداشت با حضور استاندار گلستان, نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان و روشنی رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور از پیشکسوتان موسسه تحقیقات پنبه کشور و پنبه کاران نمونه تقدیر شد.

منبع : وزارت کشور