استاندار اصفهان در دیدار رییس ستاد دیه کشور :

جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به یک سنت حسنه تبدیل شده است

دکتر رسول زرگرپور اظهار داشت: جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به یک سنت حسنه و نهضت و جریان عمومی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رسول زرگرپور در دیدار سید اسدالله جولایی، رئیس ستاد دیه کشور اظهار داشت: جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کار بسیار بزرگ، با ارزش و قابل تقدیر است.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه مردم اصفهان در این قبیل فعالیت ها حضور پررنگی دارند، افزود: وجود خیرین برای استان اصفهان یک افتخار بشمار می رود و همایش ها و برنامه های تلویزیونی و این قبیل اقدامات باعث شده است که این کار به یک سنت حسنه تبدیل شود.

رسول زرگرپور افزود: در سال های گذشته جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد موردی صورت می گرفت ولی در سال های اخیر به یک سنت حسنه، نهضت و جریان عمومی و شجریه ی طیبه تبدیل شده است که بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امید زندانیان پس از خدا به اقدامات خداپسندانه ی خیرین و مسئولان است؛ گفت: خوشبختانه به لطف خداوند این برنامه ها بسیار پر برکت می شود و سال به سال برنامه های جدید و خلاقانه ای اجرا می شود.

زرگرپور با اشاره به فعالیت ۶۰۰ خیریه ی تخصصی در استان اصفهان، گفت: برای اولین بار در کشور خیریه حضرت امام موسی کاظم (ع) با هدف آزادی زندانیان مالی و کمک به خانواده های زندانیان، بهبود فضای فیزیکی، بهداشتی و رفاهی زندانیان آغاز بکار کرد و در مدت فعالیت خود اقدمات خوبی را در جهت کمک به زندانیان و خانواده های آن ها به انجام رسانده است.

استانداراصفهان یادآور شد: پخش برنامه های تلویزیونی در این خصوص نیز احساسات مردم را به جریان می اندازد و باعث می شود که مردم  برای انجام کارهای خیر و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیش قدم شوند.

رئیس ستاد دیه کشور نیز در این دیدار با اشاره به قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: با ابلاغ قانون مذکور شاهد روند کاهشی زندانیان دیات تصادفات رانندگی هستیم.

جولایی بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از جرائم تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری از وقوع جرائم غیر عمد باید آموزش و فرهنگ سازی در اولویت قرار گیرد تا ورود زندانیان جرائم غیر عمد به حداقل برسد.