مراسم عزاداری ماه محرم امسال باید با نظم بیشتر ، باشکوهتر و با ابهت تر از هر سال برگزار شود

رسول زرگرپور گفت: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که مراسم های مذهبی کمرنگ جلوه کند، عزاداری های امسال باید با نظم بیشتر ، با شکوه تر و با عظمت تر از هر سال برگزار گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه  شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده  ولی فقیه و امام جمعه ی اصفهان برگزار شد، پیرامون کمیسیون توسعه و ترویج قرآنی اظهارداشت: خوشبختانه در آموزش قران کریم در استان اصفهان، خیرات و برکات زیادی از جمله وجود دارالقرآن ها و مراکز مردمی قرآنی وجود دارد که از لحاظ کمیت و کیفیت سرآمد استان های دیگر هستند که باعث افتخار اصفهان می باشد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نهادهای دولتی می توانند در سازماندهی و برنامه ریزی نهادهای مردمی موثر باشند، اظهارداشت: اگر برنامه ریزی در خصوص آموزش قرآن در نهادهای مردمی قرآنی گذاشته شود و این نهادها تقویت شوند می توانند بسیار وسیعتر از نهادهای دولتی فعالیت نمایند.
زرگرپور با بیان اینکه این نهادها توسط خیرین، افراد متدین و کارآمد دینی اداره می شوند، اظهارداشت: تقویت دارالقرآن ها و مراکز قرآنی می تواند خیرات و برکات زیادی را در جامعه داشته باشد و باید کارگروهی برای هماهنگی، هم افزایی، سازماندهی این نهادها با تکیه بر فعالیت دارالقرآن ها ایجاد شود.
وی در ادامه به عزاداری متمرکز و هیئآت مذهبی در ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که مراسم های مذهبی کمرنگ جلوه کند، عزاداری های امسال با شکوهتر و با ابهت تر از هر سال برگزار گردد.
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید آیین نامه ی حرکت قافله ها، گزارش ایستگاه های صلواتی، چادرزنی ها و رعایت نکات ایمنی در اجرای مراسم های مذهبی هرچه سریعتر نهایی گردد و مبنای فعالیت ها قرار گیرد، افزود: در این آیین نامه ها باید وظیفه ی تک تک دستگاه ها مشخص شود وضوابط لازم برای اخذ مجوزها به هیئآت مذهبی داده شود.
زرگرپور با بیان اینکه دولت هیچگونه دخالتی در اجرای مراسم های مذهبی نخواهد داشت و محدودیتی ایجاد نخواهد کرد، تاکید نمود: دولت در نظر داردکه به دلیل حفظ نظم و امنیت عزاداران نظارت دقیق بر کلیه ی مراسم ها صورت گیرد و مسئولین اجرایی کلیه ی برنامه های مذهبی مشخص شوند.
نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی اصفهان نیز در این جلسه بر انطباق کامل محتوای کتب درسی پیش دبستانی با کتاب های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: کتاب های قرآنی که در آموزش و پرورش تدوین می شود باید با روش های آموزشی در سایر مراکز تطابق داشته باشد که دانش آموزن با مشکل مواجه نشوند.