استاندار اردبیل گفت: سرمایه داران بومی شهرستان های خلخال و کوثر به جهت دلسوزی و عرق منطقه ای به شهر خود بر گشته و رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان ها دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در دیدار با چند تن از صنعتگران و سرمایه گذاران که به همراه فرماندار کوثر در استانداری حضور داشتند اظهار کرد: بحث ایجاد اشتغال در منطقه جز اولویت های دولت است و حضور سرمایه داران بومی برای سرمایه گذاری در منطقه نشان از تسهیل فرایند سرمایه گذاری و علاقه آنها به زادگاه خودشان است.
وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان کوثر تلاش زیادی برای ایجاد اشتغال در منطقه و حمایت از سرمایه گذاران انجام می دهد گفت: با راه اندازی چندین واحد تولیدی و تولید فرش با امکانات موجود، نشاط و امید به مردم منطقه برگشته است‌‌.
استاندار اردبیل ادامه داد: ظرفیت شهرستان کوثر برای سرمایه گذاری در رابطه با گردشگری و بوم گردی منحصر بفرد است و وجود آبگرم و جاذبه های تاریخی و طبیعی مزید بر علت بوده است.
وی توسعه آبگرم کوثر را از ضروریات بر شمرد و افزود: سرمایه گذاری در محدوده این آبگرم از قبیل احداث هتل مناسب و در شان مسافران و مجموعه های گردشگری سبب افزایش اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ می شود.
استاندار اردبیل آینده شهرستان کوثر را توسعه یافته ارزیابی کرد و افزود: با اجرای پایاب سد گیوی و توسعه کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای صنعتی تعداد بیکاری در این شهرستان کاهش چشم گیری خواهد داشت.
در این جلسه فرماندار کوثر نیز با ارایه گزارشی از مصوبات اقتصاد مقاومتی برای هرگونه همکاری با سرمایه گذاران اعلام آمادگی کردو همچنن در این نشست طرح های بسته بندی آب معدنی،مجموعه هتل حمام سنگی، تولید شیشه ماشین و فولاد در این جلسه بررسی شد.