استاندار اردبیل:

افزایش برق مصرفی در واحدهای صنعتی استان نشانگر ازدیاد فعالیت و سرمایه گذاری است

 

استاندار اردبیل: افزایش برق مصرفی در واحدهای صنعتی استان نشانگر ازدیاد فعالیت و سرمایه گذاری است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

 

استاندار اردبیل گفت: برق مصرفی در واحدهای صنعتی استان اردبیل نسبت به مصرف سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در آیین افتتاح انرژی خورشیدی افزود: این موضوع نشانگر افزایش فعالیت های صنعتی و حضور سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری های انجام گرفته در شهرک های صنعتی استان از ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی استان از جمله بخش رضی خبر داد و گفت:با وجود مشکلات بخش تولید سرمایه گذاران با هدف خدمت به استان حاضر شده اند و تنها در بخش رضی در سالجاری برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار اردبیل در ادامه از اجرای سرمایه گذاری ها در خصوص انرژی پاک در استان خبر داد و افزود: اردبیل استان پاک است و باید با اجرای چنین طرح های سرمایه گذاری  در حراست از محیط زیست پیشقدم باشد.

بهنام جو از در حال اجرا بودن زیرساخت های لازم برای تامین پست ۶۳ برق مورد نیاز شهرک های صنعتی استان خبر داد و گفت: در دوماه گذشته، بر اساس جلسات با مدیر عامل آذربایجان و توانیر قول های لازم برای تامین این زیرساخت ها اخذ شده است.

وی تصریح کرد:اجرای این زیرساخت ها در نمین  ،شهرک صنعتی دو اردبیل، منطقه ویژه اقتصادی ، شهرک صنعتی خلخال و مشگین شهر هر کدام با ۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری  آغاز شده است.

 استاندار اردبیل اظهار کرد: در کنار انرژی پاک، در خصوص انرژی زمین گرمایی نیز اقدامات اصلی  در مشگین شهر شروع شده و چاههای چهار هزار متری احداث شده است.

وی افزور:این پروژه میتواندحداقل ۴۰۰ مگاوات برق تولید کرده و علاوه بر برق واحدهای مسکونی ، برق مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی را نیز تامین کند.

منبع : وزارت کشور