استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در دولت تدبیر و امید بهترین قوانین در حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان وجود دارد، گفت: ما خود را موظف به تامین امنیت برای تولید کنندگان در اقتصاد پس از تحریم می دانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ اسماعیل جبارزاده در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با بیان این که تلاش دولت بر حمایت از فعالیت بخش خصوصی است، اظهار کرد: مدیریت استان با همکاری نهادها و عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی، آذربایجان شرقی را به یک استان امن برای سرمایه گذاری تبدیل کرده و با تمام توان از توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در استان حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین اولویت های دولت این است که موانع موجود بر سر راه تولید و تجارت را یکی پس از دیگری برداشته و اجازه ندهد که مشکل جدیدی به این حوزه وارد و باعث رنجش خاطر و ایجاد خطر برای تولیدکنندگان شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به علاقه سرمایه گذاران خارجی به مشارکت در طرح های اقتصادی کشور، اظهار کرد: شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی فقط در بخش هایی اجازه ورود و فعالیت دارند که تولید کنندگان داخلی توان انجام آن را نداشته و یا نیازمند تکمیل واحدهای تولیدی و صنعتی خود هستند و چنین نیست که با ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور، فعالیت تولید کنندگان محدود شود.
وی ابراز کرد: این استان درسایه همدلی و با همکاری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، سال گذشته موفق به کسب امن ترین استان کشور شد که در سال جاری نیز تلاش می کنیم که این عنوان را حفظ کنیم.
جبارزاده، حمایت همه جانبه از تولید و صنعت را مهم ترین تکلیف و وظیفه دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد و افزود: تمامی شرایط مناسب برای سرمایه گذاری و فعالیت تولیدی در این استان از قبیل زیر ساخت های لازم همچون آب، برق، گاز، آماده بوده و تسهیلاتی همچون زمین با قیمت مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: ما در زمینه تولید سه هزار و ۵۰۰ مگاوات برق از سرمایه گذاری و مشارک شرکت های خارجی حمایت می کنیم چرا که این چنین سرمایه گذاری، به نفع رونق تولید استان نیز می باشد.
در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از صنعت‌گران و واحدهای تولیدی نمونه آذربایجان شرقی تجلیل شد.