آذربایجان شرقی، استانی عاری از مظاهر اعتیاد و تبریز، شهر بدون معتاد متجاهر؛ موضوعی که جبارزاده از دو سال گذشته تحقق آن را وعده کرده بود و سرانجام در واپسین روزهای سال ۹۴ کسب این افتخار ارزشمند رسما اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان با حضور قائم ‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد: با ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان ماده ۱۶ و هم افزایی دستگاهای استان موفق به پاکسازی محیط های عمومی از معتاد متجاهر و کارتن خواب شدیم.
وی با اشاره به این که در سال ۹۲ نخستین نگرانی مردم استان بر اساس نظرسنجی صورت گرفته موضوع اعتیاد بود، گفت: خوشبختانه امروز در سایه همدلی و همکاری دستگاه های مسوول دغدغه مردم رفع شده است و همه مسوولان در این موفقیت شریک هستند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که با همت و غیرت مسوولان امر امروز بر اساس قولی که داده بودیم آذربایجان شرقی استانی بدون معتاد متجاهر اعلام شد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این مراسم با اعلام این که بر اساس برنامه ششم توسعه سالانه باید پنج درصد از جمعیت معتادان کشور کاهش یابد، گفت: عملی کردن این هدف گذاری نیازمند مشارکت مردم است.
سردار علیرضا جزینی با بیان این که برای این فرایند باید مصادیق وجود معتاد متجاهر را نداشته باشیم، گفت: فعالیت استان آذربایجان شرقی در این زمینه خودنمایی می کند.
وی ورود خیران به موضوع پیشگیری از اعتیاد را در این استان ارزشمند دانست و گفت: سپرده شدن موضوع درمان معتادان به خیران در آذربایجان شرقی می تواند الگوی سایر استان ها باشد.
جزینی با بیان این که ما پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا هستیم، گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز در راه مبازره با مواد مخدر داده ایم.
سردار محمدعلی نصرتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم با ارایه گزارشی از عملکرد ۱۱ ماهه این شورا گفت: با وجود ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک در استان، جزو مرزهای پاک کشور هستیم.
همچنین در این مراسم استاندار آذربایجان شرقی از مسوولان فعال در امر مبارزه با مواد مخدر و احداث مرکز ماده ۱۶ استان قدردانی کرد.
دکتر جبارزاده با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات آقایان:
– سردار جزینی، قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور
– سردار نصرتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی
– کریم مهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان
– صادق نجفی، شهردار تبریز
– حسن یحیوی، فرماندار هریس
– محمدرضا خداوردی‌زاده، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان
– سرهنگ دهقان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی
– رضایی، مدیرکل اطلاعات استان
– محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی
تقدیر کرد.