استاندارسیستان و بلوچستان :امیدواریم فرصت بی بدیل مرزمیرجاوه بتواند اثر مهمی در توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به نگاهی که دولت در حوزه راه آهن و مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های رسمی دارد بتوانیم از فرصت بی بدیل مرز میرجاوه در راه توسعه استان استفاده کنیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری؛ احمد علی موهبتی استاندار در مراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور برگزار شد اظهار داشت : مرز میرجاوه یکی از مهمترین مرزهای جمهوری اسلامی است ایران است.
وی اضافه کرد : بازارچه میرجاوه در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ درصد رشد صادرات داشته است و این نشان دهنده ظرفیت این مرز است .
موهبتی افزود : منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در سال ۸۹ در دولت به تصویب رسیده که تاکنون به دلایلی معطل مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته و توجه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خوشبختانه برطرف شده است و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پای کار آمده است .
وی افزود: امیدواریم بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه نیز مانند دوقارون در خراسان رضوی و مجتمع ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بتواند فعالیت های خوبی آغاز کند و هم در حوزه تولید و هم تجارت و بازرگانی موفق عمل نماید.
استاندار تصریح کرد: نگاه رهبری و دولت و همه مسئولین کشور به استان سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای است که مدیران استان باید این را ارج نهند و با تمام توان تلاش نمایند تا زمینه را برای ورود بخش خصوصی تسهیل نمایند و از طرفی زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنند. استاندار تاکید کرد: استفاده از فرصت مرزها اولویتی است که اگر از آن استفاده نشود تبدیل به تهدید می شود .
گفتنی است پیش از ظهر امروز مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی منطقه اقتصادی ویژه میرجاوه با حضور محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ،موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور در مرز میرجاوه برگزار شد.