استاندارخراسان جنوبی:

احداث نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در بخش درح از توابع شهرستان سربیشه نهایی شد

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل گروه شرکت های مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا)، در دفتر مرکزی مپنا تهران ، احداث نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در بخش درح از توابع شهرستان سربیشه نهایی شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر مروج الشریعه، ادامه داد: وزیر نیرو آمادگی کامل آن وزارت خانه را در ایجاد زیرساخت های لازم در بهره گیری از این ظرفیت خدادادی اعلام نمود.

استاندار خراسان جنوبی، گفت: بر همین اساس ضرورت دارد شرکت های خوشنام و حرفه ای در این زمینه ورود پیدا کرده و در پروژه های خورشیدی ، بادی و نیروگاهی استان سرمایه گذاری نمایند.

در ادامه این جلسه علی آبادی مدیر عامل مپنا ضمن اعلام اولویت های مپنا در تولید برق و انرژی ، آمادگی این شرکت را برای احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی برق در شهرستان سربیشه اعلام نمود.

گفتنی است؛ با توجه به انجام عملیات بادسنجی و نتایج مثبت تست فنی ، مقرر گردید در اجرای عملیات انتقال توربین های بادی به خراسان جنوبی به منظور احداث نیروگاه تسریع گردد.

شایان ذکر است؛ یکی دیگر از مباحث مورد نظر ، ضرورت تبدیل نیروگاه گازی قائن به سیکل ترکیبی است و شرکت مپنا آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن مالکیت نیروگاه قائن و تبدیل آن به سیکل ترکیبی اعلام می کند.

همچنین؛ گروه مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) آمادگی خود را برای مشارکت در سرمایه گذاری برخی پروژه های صنعتی استان خراسان جنوبی اعلام نمود.