از انتصاب بانوان در پست های مدیریتی مهم استقبال می کنم

استاندار خراسان رضوی با توجه به نقش تاریخی بانوان در تاریخ گفت: از واگذاری مناصب مهم مدیریتی به بانوان استقبال میکنم چون در برخی از مناصب کارآیی بانوان بیشتر است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی در دیدار بانوان شاغل در استانداری و ادارات تابعه که به مناسبت گرامیداشت مقام زن در محل استانداری برگزار شد، گقت: در جامعه ایران نقش بانوان یک نقش تاریخی بوده و حتی  به مرور این نقش پررنگ تر از قبل شده است.

وی با طرح این سوال که چطور و چگونه باید حق بانوان ادا شود؟ اذعان کرد: من ریسک واگذاری مناصب مهم به بانوان را می پذیرم  و نگران چیزی هم نیستم چون معتقدم که در برخی از مناصب کارآیی بانوان بیشتر است.

استاندار خراسان رضوی خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: مسئولیت اصلی شما تقویت خانواده است اگر پستی که در محیط کار می گیرید باعث تقویت خانواده بشود قطعا پیشرفت خانواده را در پی خواهد داشت در غیر این صورت کیان خانواده را تضعیف خواهد کرد.

رزم حسینی در همین راستا افزود: اگر شما مسئولیتی را می پذیرید اول باید خانواده خود را در اولویت قرار دهید چون مناصب چقدر ارزش دارند که باعث برهم زدن کیان خانواده شوند؟ البته این را هم نمی توان فراموش کرد که تمام مردان موفق همسران موفقی در کنار خود داشته اند.

وی خطاب به پرسنل بانوان استانداری و ادارات تابعه بیان کرد: هدف ما این است که در طول سال چندین مرتبه با پرسنل استانداری جلسه برگزار شود و در قالب آن با پرسنل گفت و شنود کنیم چون علاقمنمدیم از ضعف ها مطلع و از پیشنهادات سازنده شما  برای استان و استانداری استقبال می کنیم.

استاندار خراسان رضوی مسئولیت کار در ستاد استانداری را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: اداره استانداری برای بقیه ادارات دولتی یک تابلو محسوب می شود و مابقی ادارات و مردم نگاه می کنند ببیند پرسنل از اداره راضی هستند یا خیر؟ بنا براین امیدواریم این گونه جلسات مستمرا برگزار شود با این نگاه که اشکالات را پیدا کنیم چرا که همه در یک خانوداه بزرگ اداری قرار است در کنار هم کار کنیم پس باید برای برطرف کردن ضعف ها با هم به یک راهکار برسیم.

رزم حسینی با اشاره به بهانه برگزاری جلسه بزرگداشت مقام زن گفت: ما که باشیم که بخواهیم از اهمیت مقام زن سخن بگوئیم بلکه خدا در قرآن و در سوره کوثر به مقام زن اشاره می کند و همه می دانیم که مراد از کوثر حضرت فاطمه الزهرا(س)است که دارای نعمت زیاد است و خدا از پیغمبر می خواهد برای این نعمت بزرگ قربانی کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام این خبر که در شورای معاونین استانداری هم مدیر کل بانوان خواهد بود، در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: باید بر دل ها حکومت کرد و ارتباطات سازمانی باید دوستان باشد نه یک ارتباط صرف اداری و خشک.کاملا مشخص است که در خصوص ارتقاء  کیفی ارائه خدمات فقط روابط اداری کافی نیست بلکه روابط دوستانه محبت آمیز معنوی هم باید در کنار آن رشد پیدا کند تا جامعه هم همراه شما باشد.

رزم حسینی در انتهای سخنانش ضمن تشکر از اقدامات رشیدیان استاندار سابق خراسان رضوی، با بیان این که هر تغییری خوب نیست افزود: تغییر زمانی مطلوب محسوب می شود که شرایط آن پست روبه بهبود باشد لذا سعی می کنیم با حوصله کارها را جلو ببریم.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در آستانه دهه پنجم انقلاب و با تبیین گام های هفت گانه رهبری، در گام دوم انقلاب اعلام می کنیم، ما زنان نسل تحریم محکم ایستاده ایم.

فرشته سلجوقی مفهوم توسعه را دارای دو بعد اقتصادی، مادی و فرهنگی رفتاری دانست و افزود: در بعد اقتصادی نیازمند سرمایه مالی و دانش فنی هستیم و بعد فرهنگی، که منجر به رضایتمندی منابع انسانی می شود نیازمند رضایت مردم، با اقداماتی ازجمله آموزش گفت و گو مدارا، قانون پذیری ریسک پذیری، توانایی شنیدن همه از جمله کودکان است بر این اساس لازم است بر روی مادران جامعه به عنوان مربیان هر انسان سر مایه گذاری شود.

وی زنان را دارای ویژگی منحصر بفرد شفقت دانست و خاطر نشان کرد: شفقت درمانی به گفته روانشناسان یکی از شیوه های درمانی موثرمحسوب می شود لذا باید توسعه فرهنگی رفتاری را از درون خانواده و از مادران و دختران شروع کنیم تا منجر به پرورش کودکان توسعه آفرین شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب با اعتماد به پاکدامنی و شایستگی زنان در تصدی پست های مدیریتی که منجر به صدور مصوبه هیات دولت مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی پست های مدیریتی زنان در سال ۹۶ شد روبرو هستیم.

سلجوقی افزود: دفتر زنان و خانواده  همه ساله تا پایان برنامه ششم نسبت به عملکرد دستگاه های اجرایی برای افزایش مناصب مدیریتی دارای برنامه است، بر این اساس خوشبختانه  پیش بینی ما از سهم ۹ درصد مدیریتی زنان این بود که تا آخر سال جاری به ۱۵ درصد برسد اما به ۱۸ درصد افزایش یافت.

سلجوقی با تشکر از اقدام استاندار مبنی بر انتصاب اولین بخشدار زن گفت: امیدواریم این اقدام مورد تاسی دیگر دستگاه های  اجرایی قرار بگیرد.

در ادامه این بزرگداشت مدیرکل اداری مالی استانداری با ارائه گزارشی از پرسنل استانداری اذعان کرد: در خانواده استانداری ۱۴۵۲ پرسنل وجود دارد که بانوان با تعداد ۲۰۳ نفر ۱۴ درصد از کل پرسنل را به خود اختصاص داده اند.

محمدصادق براتی ضمن بیان این که ۴۲درصد پرسنل دارای مدرک کارشناسی،۲۷ درصد کارشناسی ارشد،هستند اضافه کرد: ۵۴ نفر از ۲۰۳ بانوی شاغل در استانداری شرایط احراز پست مدیریتی در استان را دارند بر این اساس امیدواریم بتوانیم در سال آتی به عنوان اولین استان از طرفیت بانوان استفاده بیشتری بکنیم.

وی افزود: استانداری خراسان رضوی در دوسال گذشته مقام دوم کشوری را به جهت استفاده از نیروهای درون سازمانی بدست آورد همچنین در دولت الکترونیک نیز این استانداری مقام دومی را در اختیار خود دارد.

در انتهای این جلسه با دستور استاندار کمیته معرفی بانوان شایسته برای مناصب مدیریتی تشکیل شد تا از این طریق بانوانی که که آمادگی لازم برای پذیرفتن پست های عالی را دارند به استاندار معرفی شوند.