ارزش یک تن صادرات زنجان

ارزش یک تن صادرات زنجان شش برابر میانگین کشوری است

ارزش یک تن صادرات زنجان شش برابر میانگین کشوری است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار زنجان گفت: ارزش متوسط یک تن صادرات این استان ۶ برابر متوسط صادرات کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح‌الله حقیقی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جراحی محدود خرم‌دره با بیان اینکه هر اقدامی که در استان و شهرستان انجام می‌شود، مجموعه تلاش و همکاری همگانی است، اظهار کرد: بدون تلاش ذی‌نفعان ثمره‌ای نخواهیم داشت.
وی با اشاره به ترسیم نقشه راه استان، یادآور شد: نمود این نقشه راه این است که در دهه‌فجر امسال ۷۹۱ پروژه با اعتبار ۹۹۵۱ میلیارد تومانی در استان کلنگ‌زنی و است که ۹ درصد آن کلنگ‌زنی و ۹۱ درصد نیز افتتاح است.
این مسئول با تاکید بر این‌ مطلب که اتحاد مسئولان نتایج خوبی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: رقم خوردن اتفاقات خوب در گرو همکاری و همیاری مردم و مسئولان است.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی مرکز جراحی محدود خرم‌دره، عنوان کرد: مبلغ اختصاص داده شده به پروژه کم است، به همین خاطر باید تلاش کنیم برای ادامه راه، اعتبارات جدیدی کسب شود.
نماینده عالی دولت در استان زنجان متذکر شد: به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و خرید تجهیزات برای علوم‌پزشکی داشتیم که با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به این موضوع که در طول دهه‌فجر در شهرستان خرم‌دره ۳۸ پروژه افتتاح شد که ۲۲۸ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها است، گفت: یک واحد تولیدی در شرکت مینو با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی کلنگ‌زنی شد که با قول‌های داده شده طی شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
حقیقی در ادامه، گریزی به مشکلات موجود در طرح تفصیلی خرم‌دره زد و افزود: این امر مشکلاتی را برای مردم و مدیریت شهری به وجود آورده بود که بعد از پنج سال طرح تفصیلی خرم‌دره مصوب و ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده طی دو سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان، پوشش اینترنت روستایی در زنجان به ۸۶ درصد رسیده است، ادامه داد: در ابهر و خرم‌دره نیز پوشش روستایی اینترنت به ۹۰ درصد رسیده است که امیدواریم ظرف دو ماه آینده همه روستاها به پوشش صد درصدی برسد.
این مسئول با بیان این مطلب که در خرم‌دره ۹۵ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال احداث است، تاکید کرد: در موضوع مسکن ملی نیز ۳۵۰ واحد مربوط به شهرستان خرم‌دره است.
استاندار زنجان در ادامه برنامه‌های خود در خرم‌دره و در مراسم افتتاح کارخانه خوراک دام طیور این شهرستان با بیان اینکه این استان در اجرای طرح کاداستر اراضی رتبه برتر کشوری را دارد، گفت: تاکنون برای ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی استان، قرارداد اجرای کاداستر بسته شده است.
حقیقی با بیان اینکه اجرای برخی طرح‌های بزرگ در حوزه کشاورزی و دامداری، از جمله واحد پرورش دام سبک ۶۰ هزار رأسی در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان، گامی برای ایجاد چرخه کامل پرورش و تولید گوشت است، ابراز کرد: فار نخست این طرح با هزینه ۳۵۰ میلیارد تومان بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ارزش یک تن صادرات استان زنجان ۱۷۶۱ دلار است، در صورتی که این رقم در میانگین کشوری ۴۰۳ دلار است، خاطرنشان کرد:  این موضوع نشان‌دهنده این است که چرخه تولید در استان به‌ویژه در حوزه فولاد، نساجی و سنگ‌های تزئینی کامل است.