وزیر آموزش و پرورش در البرز:

ارتقا سرانه های آموزشی البرز جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵ متر مربع است ولی در استان البرز حدود۳ متر مربع است، تصریح کرد: استان البرز از نظر سرانه آموزشی بسیار ضیف است و امیدواریم در سال ۹۸ استان البرز جزو اولویت های اول ما برای سرانه فضای آموزشی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمد بطحایی صبح شنبه در بازدید و ارزیابی طرح ملی برنامه ویژه مدرسه که با همراهی استاندار البرز در دبستان فاطمه زهرا (س) در مهرشهر و دبیرستان متوسطه اول مهدیه در رجایی شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود:  برنامه های ویژه مدرسه مهمترین برنامه هایی است که از مهر ماه سال جاری در مدارس آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه هاهفته ای ۲ ساعت در پایه چهارم، پنجم و در ابتدایی اول و دوم و همچنین متوسطه اول در اختیار معلمان، اولیا و مربیان قرار می گیرد، افزود: این برنامه ها متناسب به نیاز منطقه  و نیازهای دانش آموزان تنظیم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این گام بسیار کوچکی است که نیازهای منطقه ای فردی و اجتماعی دانش آموزان را در خود می گنجاند، عنوان کرد: در شروع چنین طرحی به ویژه در گستره کشور با محدودیت ها و مشکلاتی روبرو هستیم ولی خوشبختانه شواهد نشان می دهد که این کار به خوبی اجرا و امیدواریم دامنه این کار گسترده تر شود.

بطحایی با اشاره به اینکه این طرح در تمام مدارس کشور اجرا می شود، گفت: میزان پیشرفت این طرح حاکی از موفقیت آن است که البته ممکن هست نقص هایی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه تنبیه دانش آموزان یک آفت است و گاهی چنین اتفاقاتی پیش می آید، بیان کرد: نباید خشومت های این چنینی در آموزش و پرورش وجود داشته باشد و مدیران در آموزش و پرورش باید به عنوان نمایندگان در چنین شرایطی برخورد کنند.

وی  با بیان اینکه میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵ متر مربع است ولی در استان البرز حدود۳ متر مربع است، تصریح کرد: استان البرز از نظر سرانه آموزشی بسیار ضیف است و امیدواریم در سال ۹۸ استان البرز جزو اولویت های اول ما برای سرانه فضای آموزشی باشد.

وی ادامه داد: اکنون استان البرز در رده استانهای سیستان و بلوچستان در فضای اموزشی قرار دارد  که از تمام خیرین میخواهیم این استان را در برنامه های خود برای ساخت و کمک قرار دهند.