ارتباط و خدمت رسانی به مردم باید همواره استمرار داشته باشد

ارتباط و خدمت رسانی به مردم باید همواره استمرار داشته باشد / فعالیت اوقاف در سال های اخیر وسیع تر شده است

ارتباط و خدمت رسانی به مردم باید همواره استمرار داشته باشد / فعالیت اوقاف در سال های اخیر وسیع تر شده است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

حسین زادگان: باید با بهره گیری از انواع شیوه ها و روش های غیرحضوری و استفاده از تکنولوژی، تعامل با مردم و تلاش برای شنیدن صدا و مطالبات جامعه تقویت شود. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در آستانه دهه وقف در دیدار با مدیران استانی و شهرستانی اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه نشست های اینگونه، ارتباطات و تعاملات و آشنایی با نقطه نظرات مجموعه مدیریت ها می تواند در روند پیشبرد امور و خدمت رسانی به مردم اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اجتماعی اقتصادی باید ارتباط با مردم ظریف تر، گسترده تر و بصورت مستمر تداوم داشته باشد.

استاندار با اشاره به برخی محدودیت هایی که کرونا برای ارتباط با مردم ایجاد کرده است، افزود: باید با بهره گیری از انواع شیوه ها و روش های غیرحضوری و استفاده از تکنولوژی، تعامل با مردم و تلاش برای شنیدن صدا و مطالبات جامعه تقویت شود. 

حسین زادگان، اظهار نمود: با خلاقیت و نوآوری باید با وضع موجود در حوزه مسئولیت مان به مردم خدمات مطلوب ارائه بدهیم و اوقاف جزء سازمان هایی است که گستره اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی دارد گرچه شناخت مردم از اوقاف و امور خیریه محدود است و ضرورت دارد گسترش پیدا کند و بیشتر شود. 

نماینده عالی دولت در استان، تصریح نمود: بنابراین شناخت مردم از فعالیت ها و آمار و ارقام و اطلاعات در حوزه اوقاف یک ضرورت مهم است، چرا که زمینه آشنایی مردم از فعالیت ها و ماموریت های اوقاف را گسترده تر و عمیق تر می کند.

او یادآور شد: اوقاف در سال های اخیر از حالت سنتی خارج شده است و دامنه فعالیت آن از شکل محدود به وضعیت وسیع تری در حوزه هایی نظیر بهداشت، درمان، مبارزه با ویروس کرونا و کمک های مومنانه و برگزاری موکب ها و اقدامات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی تغییر حالت داده است.

وی افزود: اوقاف از جمله بخش هایی است که به عنوان یکی از عوامل ایجاد تحرک در حوزه اقتصادی می تواند اثرگذار باشد و پرچم داری کند و بخش های اقتصادی خرد را در ذیل خود تعریف نماید. 

استاندار مازندران با عنوان اینکه ظرفیت ها و دارایی هایی مغفول مانده اوقاف با حمایت دولت و مشارکت سرمایه گذاران می تواند منجر به افزایش درآمد و تحرک اقتصادی گردد، گفت: اقدامات ماندگار اوقاف در حوزه های مختلف قابل قدردانی است و فعالیت های رسانه ای اوقاف طی سال های اخیر و تعامل مدیران اوقاف با دستگاه های اجرایی و حاکمیتی از جمله موضوعات مهمی بوده است که عملی شده است و به نوعی اوقاف طی سال های اخیر دیده شده است. 

وی افزود: تحرک بیشتر مجموعه مدیران اوقاف در سراسر استان می تواند منجر به پویایی بیشتر این اداره کل و حوزه وقف گردد و مفهوم اجتماعی و فرهنگی اوقاف و نقشی که در مبارزه با آسیب های اجتماعی و حوزه های فرهنگی دارد از جمله فعالیت های مهم این حوزه است. 

احمد حسین زادگان در پایان با بیان این که کار رسانه ای و فرهنگی باید یکی از پیوست های اصلی کار اداری باشد، خاطرنشان نمود: امروز اولویت های کاری تغییر کرده است و به فضاهای اجتماعی کشیده شده است و اگر مردم ببینند که دستگاه ها با شرایط و وضعیت آن ها هماهنگ هستند و در مسایل و مشارکت اجتماعی حضور دارند، پیوند شان عمیق تر می شود.

استاندار یادآور شد: وقتی مردم فعالیت های ما را باور داشته باشند، در حوزه های کاری و فعالیتی ما ورود می کنند. 

در این دیدار نماینده عالی دولت در استان با اهداء لوح تقدیر از زحمات و تلاش های مدیران، معاونین و روسای استانی و شهرستانی مجموعه اوقاف و امور خیریه مازندران تقدیر بعمل آورد.