احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ های قیمتی

احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ های قیمتی در دستور کار مسئولان استان قم

احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ های قیمتی در دستور کار مسئولان استان قم - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار قم از احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ های قیمتی در دستور کار مسئولان استان قم خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت های معدنی برای جذب سرمایه گذاری مورد پیگیری مدیریت استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ویدئو کنفرانس سنگ های قیمتی که با حضور معاون وزیر صمت و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های معدنی استان قم اظهار کرد: تفاهم نامه ای با شرکت ایمیدرو امضا خواهد شد تا در چند محور شاهد توسعه باشیم.

وی دریاچه نمک را دارای ظرفیت معدنی متنوع دانست و تصریح کرد: با وجود معادن مس، آهن و طلا می توان به عنوان یک استان معدنی از قم حمایت و نسبت به جذب سرمایه گذاری اقدام نمود.

سرمست بحث توسعه گردشگری زیارتی استان قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید از ظرفیت ۲۰۰ هنرمند فعال استان قم در حوزه ی سنگ های قیمتی در راستای توسعه و رونق بخشی به بازارچه شمسه میدان آستانه استفاده شود .

استاندار قم با اشاره به برنامه های استان برای توسعه و حمایت از صنایع دستی گفت : ایجاد شهرک عقیق در جنب نمایشگاه بین المللی قم از برنامه های بلند مدت استان می باشد و انتخاب شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر از ظرفیت های استان در این زمینه می باشد

سرمست همچنین با بیان اینکه استان قم با برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی ظرفیت های معدنی بسیار خوبی دارد خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش معدن و حمایت بیشتر از معدن کاران استان باید پیگیری های لازم از سوی دستگاههای مسئول صورت پذیرد .

منبع : وزارت کشور