اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور در هرمزگان آغاز شد

در مراسمی با حضور جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیران استان و نماینده آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا)، اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در مراسم افتتاحیه طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان توسعه فعالیت‌های انسانی را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار داشت: ایجاد تعادل میان توسعه شهرها و حفاظت از محیط زیست از اهداف مهم طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور است.

وی ادامه داد: در این گونه طرح‌های جامع هزینه‌ها صرف پیشگیری از مشکلات می‌شود و امروزه محیط زیست در ابعاد مختلف نیازمند حفاظت است و در این راستا باید از مشاورین بین‌المللی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: امیدواریم با استفاده مطلوب از راهبردها و قوانین موجود طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور به خوبی در استان هرمزگان به مرحله اجرا درآید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه مناطق ساحلی جنوب ایران دارای اکوسیستم‌های مهمی است، عنوان کرد: این اکوسیستم‌ها در معرض خطر فزاینده‌ای در اثر ساخت‌وساز و فعالیت‌های انسانی قرار گرفته‌اند.

مجید وفادار افزود: طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور براساس توافق میان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) تدوین شده که اجرای آن به صورت پایلوت در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیران استان و نماینده آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) برگزار شد، اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان آغاز شد.