آذربایجان غربی دروازه اصلی ارتباط

آذربایجان غربی دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا

آذربایجان غربی دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار آذربایجان غربی گفت: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور محمد مهدی شهریاری گفت: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است. و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی، بهره‌برداری از ۴۰ کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه را از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی دانست و افزود: قطعات یک و ۲ طرح ساخت آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۴٠ کیلومتر با اعتبار ٧٠٠ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عملیات تکمیل تونل‌های این محور در قطعه سوم با سرعت اجرا می‌شود.

باز آفرینی شهری آذربجان غربی با سرمایه گذاری ۱٧٠ میلیارد ریالی

استاندار آذربایجان‌غربی در این باره نیز گفت: طرح‌های بازآفرینی در قالب احداث خانه محله، خانه سلامت، مدرسه، سالن ورزشی، ساماندهی معابر و ساماندهی فضای سبز (پارک) با سرمایه گذاری ١٧٠ میلیارد ریال در این استان احداث شده است.

شهریاری اظهار داشت: این طرح‌ها شامل مدرسه ١٢ کلاسه وکیل آباد، روشنایی محله کشتارگاه، معابر طرزیلو و راه‌اندازی خانه محله، مرکز جامع سلامت و ساماندهی معابر در قالب ۲۶ طرح در سطح استان آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب‌آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق، توانمندسازی آنان، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله‌های مورد نظر و بهبود بافت فرسوده اجرایی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد دولت و مسؤولان در چارچوب اجرای “طرح بازآفرینی شهری” حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد است.

شهریاری اظهار داشت: همچنین تاکنون در راستای ساماندهی محلات و سکونت‌گاه‌های بافت فرسوده و غیررسمی ۶ هزار تن قیر به شهرداری‌های آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ارزش قیر اختصاص یافته برای بهبود بافت‌های فرسوده و غیررسمی هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع ۲۵۰ طرح بازآفرینی شهری در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر تعریف شده که به ترتیب اولویت به اجرا درمی‌آید.

وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها بیش از هفت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع : وزارت کشور