آب مورد نیاز سالم و بهداشتی

آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده خلخال تامین می شود

آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده خلخال تامین می شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار اردبیل گفت: آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده شهروندان ، صنعت و گردشگری این شهر تامین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنامجو  در بازدید از طرح آبرسانی و تصفیه‌خانه آب شرب شهر خلخال اظهار کرد: اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از طرح آبرسانی شهر خلخال آب مورد نیاز سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده شهروندان ، صنعت و گردشگری این شهر تامین می شود یک کار بسیار ارزشمند است و باید با اطلاع رسانی دقیق امید را در دل مردم زنده کرد. 

وی تصریح کرد: حدود ۲۵۴میلیارد تومان برای اجرای طرح های سد خانقاه بفراجرد، منبع تامین آب شرب ،خطوط انتقال آب از محل سد تا تصفیه‌خانه و نیز اجرای پروژه تصفیه‌خانه شهرستان خلخال هزینه شده است. 

او با بیان اینکه با تکمیل این پروژه عظیم آب سالم در تصفیه‌خانه خلخال  ۲ برابر ظرفیت مصرف شهروندان خواهد بود، اظهارکرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و ۲ میلیون متر مکعب نیز مازاد خواهد بود که در صورت نیاز در بخش صنعت، گردشگری و شرب قابل افزایش است. 

استاندار اردبیل با بیان اینکه بسیاری از مردم منطقه از اجرای چنین طرح بزرگ آبرسانی اطلاع ندارند، گفت: باید از ظرفیت رسانه ها جهت اطلاع رسانی و دعوت از گروه های مختلف جهت بازدید امید و نشاط را در مردم ایجاد کرد که چنین پروژه هایی توانسته مردم یک شهرستان را تا ۵۰ سال دیگر از نعمت آب سالم برخوردار کند.

او خواستار اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی برای معرفی این طرح به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی برای مردم این منطقه شد و تصریح کرد: با اعلام مجری طرح این پروژه در شرایط حاکم اقتصادی از تا سال ۹۸ تنها ۴۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ این میزان به ۹۶درصد رسیده است و مردم باید بدانند که در این حوزه کار شده است.

بهنام جو افزود: در حال حاضر سد بفراجرد خانقاه با ۹۹ درصد پیشرفت، پروژه خطوط آبرسانی از این سد به تصفیه‌خانه با ۸۶ درصد پیشرفت، احداث تصفیه‌خانه با استفاده از روش BOT توسط بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد یک اقدام بزرگ در حوزه آب و تضمینی برای مهاجرت معکوس در شهرستان خلخال است.

در این بازدید عباس جنگی مرنی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل و سیامک ستاری مجری طرح تمام مزایا و اقدامات انجام شده در این بخش را تشریح کردند.

منبع : وزارت کشور