استاندار قم بر ضرورت افزایش مشارکت دستگاه های دولتی در توسعه ‌ی ورزش همگانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم طی سخنانی با تاکید بر برنامه محوری در فعالیت های ورزشی استان قم گفت: در تدوین سند توسعه ورزش های همگانی باید منطبق با اسناد بالادستی و نقطه نظرات کارشناسی در این زمینه باید دریافت شود.

سرمست تجلیل از قهرمانان ورزشی را جزو سیاست های مدیریت استان دانست و افزود: هر برنامه ای در این زمینه باید با مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط باشد.

وی با بیان اینکه نباید نگاه کمی در تدوین برنامه ها داشت گفت: تلاش اداره کل ورزش و جوانان برای تدوین سند توسعه ورزش همگانی استان قابل تقدیر است؛ ولی باید با توجه به کمیت به کیفیت توسعه ورزش در استان توجه کرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر همکاری تمام دستگاه های استان برای توسعه ورزش همگانی ادامه داد: باید برنامه ریزی لازم برای مشارکت همه دستگاه ها و سازمان های دولتی در برگزاری برنامه های ورزشی به صورت هفتگی انجام و هر هفته همایش ورزشی با محوریت یکی از سازمان های اجرایی برگزار شود.

سرمست همچنین به اشتراک قرار دادن مکان های ورزشی دستگاه های دولتی را اقدامی موثر برای توسعه ورزش همگانی دانست و افزود: وظیفه ذاتی تمام دستگاه ها در حوزه ورزش امری قطعی است و در این راستا حمایت از برگزاری المپیادهای ورزشی، میزبانی از مسابقات و همایش های استانی مورد تاکید مدیریت استان است.

استاندار قم، با بیان اینکه هدف توسعه ورزش همگانی اجرای برنامه های اثرگذار، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است گفت: برنامه هایی که در جهت توسعه ی ورزش هماهنگی باید با همین رویکرد تدوین شوند.