بررسی سیره حضرت زهرا(س) در کتاب «خاطر نازک گل»

«سیره کاربردی چهارده ‌معصوم علیهم السلام» با عنوان کتاب «خاطر نازگ گل؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها» که با حضور مولف آن حجت الاسلام حسین سیدی امروز ۱۷ اسفند ساعت ۱۵ در کتابخانه دکتر حسابی بررسی می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۷ ،  کتاب خاطر نازک گل جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم علیهم السلام» یا «سبک زندگی معصومین علیهم السلام» است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد.

در این مجموعه سعی می‌شود مسائل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت علیهم السلام می‌توانند الگو باشند و چگونه آن‌ها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از ۵۰ موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه‌های انقلابی حضرت سلام الله علیها، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و… را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب، ۵۰۰ منبع مطالعه و دیده که از ۲۲۹ عدد از این منابع بهره گرفته شده است. در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «سلام بر تو‌ای دختر حضرت عشق!‌ای همسر حضرت عشق!‌ای مادر حضرت عشق!‌ای حضرت عشق!‌ای «ریحانه»!‌ای «عارفه»!‌ای «والهه»!‌ای «شهیده»! سلامی آغشته با بُغضی بنفش.»

این نشست بیست و پنجمین اجرا از برنامه «یک کتاب، یک نویسنده» است که در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۷ به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می‌شود. علاقه مندان به حضور در این برنامه به کتابخانه دکتر حسابی واقع در خیابان فلاح، خیابان ابوذر، خیابان شهید غفیلی، کوچه دکتر حسابی مراجعه کنند.