استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

پروتکل های بهداشتی، نمونه گیری ها، قرنطینه، واکسیناسیون و انتخابات موضوعات مهم کنونی اعلام شد

پروتکل های بهداشتی، نمونه گیری ها، قرنطینه، واکسیناسیون و انتخابات موضوعات مهم کنونی

پروتکل های بهداشتی، نمونه گیری ها، قرنطینه، واکسیناسیون و انتخابات موضوعات مهم کنونی اعلام شد

حسین کلانتری در جلسته ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا، گفت: پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی، نمونه گیری ها، قرنطینه بیماران کرونایی، واکسیناسیون و مسئله انتخابات از مهمترین موضوعات استان است و مسئولین باید توجه جدی به این مسائل داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار به اهمیت نظارت و بازرسی ها بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در شرایط سخت کنونی تاکید کرد و گفت: شیوع کرونا و خطرناکتر بودن ویروس های متاسیون یافته انگلیسی و هندی در دنیا، می طلبد با شرایط رنگ بندی که داریم، بیش از هر زمانی پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که فعالیت عمده گروه ها تعطیل شده است و تنگناهای خاص خود را دارد و از جهتی جان و سلامت عمومی به خطر افتاده و اکثریت مردم عزیر استان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند، عده ای قلیل هنوز متوجه نشده اند که چه ستمی و ظلمی به خود و مردم روا می دارند.
کلانتری با بیان اینکه این هفته محدودیت ها تمدید شده است و همه تلاش ها و ظرفیت ها برای رسیدن به شرایط عادی و رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی بکار بسته و با جدیت رصد می شود گفت: در صورت برگزاری هرگونه تجمعات و یا پروتکل شکنی مسئولین شهرستان ها باید پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: مسئولین در شهرستان ها از یک سو اطلاع رسانی کامل و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند و سپس هرگونه تخلف را به مراکز قضایی برای برخورد قانونی اطلاع دهند.
استاندار ابراز داشت: باید تلاش کنیم تا این پیک را کنترل نمایم و تا فرصت و زمان تنفسی برای استراحت شبکه بهداشت و درمان و گروه های شغلی تعطیل شده فراهم شود و نتیجه آن کاهش شیوع کرونا، مبتلایان، بستری ها و فوتی ها شود.
کلانتری به افزایش نمونه گیری ها و تست های بیماریابی در استان اشاره کرد و گفت: تست ها هدفمند و وسیع انجام می شود و به سرعت پاسخگو می باشند و در تلاشیم تا به زودی آزمایشگاه دوم سلولی مولکولی استان را راه اندازی کنیم.
وی در خصوص افراد در قرنطینه هم گفت: این افراد که نباید تا بهبودی کامل از محل قرنطینه خارج شوند باید به خوبی رصد شوند و از سویی هم کمک و همکاری لازم با آنها صورت گیرد.
استاندار با بیان اینکه، خروج افراد در قرنطینه از محل غیرقانونی بوده و سلامت، جان مردم و فضای عمومی را به خطر می اندازد، تاکید کرد: بخشداران و فرمانداران با جدیت مسئله را رصد کرده و متخلفین را به مراکز قضائی برای برخورد قانونی معرفی کنند.
کلانتری بحث واکسیناسیون را بسیار مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی در این خصوص خوش درخشیده است و در تهیه واکسن و تولید آن در داخل گام های مهم و اساسی را برداشته و شرایط مطلوبی داریم و به زودی شاهد گسترش و تعمیم واکسیناسیون خواهیم بود.
وی با بیان اینکه حق مردم است که اطلاع رسانی کافی از وضعیت واکسیناسیون به طور مستمر داشته باشند یادآور شد: با آغاز واکسیناسیون تولید داخل در آینده نزدیک شرایط ایمن تر خواهد شد و با اینکه مرگ و میرها کمتر می شود، اما در هر صورت باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.
استاندار با بیان اینکه به لحاظ واکسیناسیون در استان نسبت به استان های همتراز کار بیشتری شده است گفت: توزیع و تزریق واکسن کووید-۱۹ براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به خوبی رصد می شود و نباید هیچگونه ابهام و انحرافی صورت گیرد.
کلانتری، مسئله انتخابات را یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در شرایط کنونی دانست و گفت: در خصوص انتخابات مصوبات ستاد ملی کرونا در جایگاه مصوبات شورای امنیت ملی است و طبق آن عمل می کنیم و چنانچه از این مصوبات تخطی شود برخورد قانونی خواهد شد.
استاندار یادآور شد: چنانچه در جایی تجمعات به راه انداخته شود و باعث شیوع بیماری شود به هیات نظارت جهت بررسی تخلف معرفی خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه، تمام فرمانداران با حمایت شورای تامین شهرستان مسئله را به طور جدی زیر نظر داشته باشند گفت: انتخابات زود هنگام که باعث شیوع بیماری و خطر سلامت و جان مردم  می شود مجازات خاص خودش را دارد.
کلانتری با بیان اینکه از همه داوطلبان انتخاباتی درخواست می کنیم که مسائل را کاملا رعایت کنند تا فرصت های قانونی تبلیغات و تا آن زمان که براساس شیوه نامه ای که اعلام خواهد شد راعایت کنند و در این خصوص موضوع سیاسی و چیزی دیگری نیست و فقط جان مردم مطرح است.
استاندار بیان کرد: هرگونه تجمعی در راستای انتخابات در شرایط کنونی با وضعیت قرمز کرونایی خلاف قانون است و چون زمان تبلیغات انتخابات هم نیست خلاف در خلاف بوده و قطعا برخور قانونی خواهد شد.

منبع  :پرتال خبری وزارت کشور