اکثر گروه های سیاسی در کشور قانون اساسی را پذیرفته اند و همه به دنبال عزت و نفوذ کلام رهبری هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجید انصاری اظهار داشت: اکثر گروه های سیاسی در کشور قانون اساسی را پذیرفته اند و همه به دنبال عزت و نفوذ کلام رهبری هستند و نمی شود به نام دفاع از ولایت در جلسات و سایت‌ها تبلیغ کنیم که دولت و رییس جمهور ضد مقام معظم رهبری هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکترمجید انصاری در مراسم جشن وحدت که با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان و جمعی از مدیران، روسای احزاب و تشکل های سیاسی و مسئولین سازمان های مردم نهاد استان برگزار شد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا امروز برنامه‌ها بر این اساس بوده است که تمام مذاهب و ادیان در کنار یکدیگر با همدلی و هم‌زیستی باشند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اختلاف سلیقه در جامعه امری طبیعی است، گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره گفته‌اند اختلاف سلیقه در جامعه باید باشد و در جامعه ی زنده و فعال همیشه تفاوت عقاید وجود داشته و دارد و همه مثل همدیگر نیستند، همانطور که ۵ انگشت انسان نیز مانند یکدیگر نیست.
انصاری با بیان اینکه جریانات نفوذ یافته ای از منافقین و سرویس های جاسوسی دشمن در برخی از این کانون ها چه اصلاح طلب و چه اصولگرا نمی خواهند بگذارند این دو جریان با هم زیر یک سقف صحبت کنند و همواره به دنبال دروغ سازی و دشمن تراشی هستند، تصریح کرد:  متاسفانه برخی ها فریاد می زنند فلان جریان آمده مجلس را بگیرد. بنده به عنوان یک عضو کوچک این نظام اعلام می کنم که اکثر گروه های سیاسی در این کشور قانون اساسی را پذیرفته اند و همه به دنبال عزت و نفوذ کلام رهبری هستند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: رهبری یک شخص نیست بلکه نماد یک انقلاب است و دولت ما دولت این حزب و آن حزب نیست بلکه برای ملت ایران است ودولت، قوه قضاییه و مجلس همه برای ملت تلاش می‌کنند و نمی شود به نام دفاع از ولایت در جلسات و سایت‌ها تبلیغ کنیم که دولت و رییس جمهور ضد مقام معظم رهبری هستند.
وی افزود: نمی شود اعلام کرد فلان جریان ضد رهبری است و بزرگان و بنیان گذاران انقلاب و کسانی که برای این انقلاب خون دل خورده اند و در سخت ترین شرایط در کنار امام(ره) بوده اند  همه ضد رهبری و انقلاب هستند و یا توطئه‌گر هستند و اگر چنین باشد واقعا وای به حال نظام و کشور است و این یعنی همه بزرگان و یاران امام(ره) با او مخالفند و یا اینکه این افراد نمی دانند چه می گویند.
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به علت اتکای کشور به آرای مردم، گفت: امروز سرداران دیپلماسی این کشور در عرصه‌های بین‌المللی مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان نظام می ایستند. چرا این زیبایی ها در برخی رسانه ها به گونه ای تفسیر می شود که رسانه های بیگانه ذوق کنند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با تفرقه‌افکنی، اختلافات به کینه منجر می‌شود و کینه‌ها نهادینه می‌شوند و کینه‌های نهادینه به برخوردهای قهرآمیز می‌انجامد و نهایتاً نعمت عظیم انسجام ملی ما خدای ناکرده دست‌خوش تغییر و تحول و ویرانی می شود ما نمونه آن را در منطقه کم نداریم، امروز عراق، سوریه و یمن درگیر همین بذر تفرقه و محصول کینه شده اند.
وی با بیان این که من متاسفم که امروز توطئه صهیونیست ها با دست متحجران اجرایی می شود، تصریح کرد: امروز متاسفانه در منطقه پرچم سیاهی بلند شده که روی آن نام الله و محمد(ص) نقش بسته، اما هیچگاه در زیر این پرچم کسی به فکر علم و صلح و هم اندیشی نیست در حالی که پیامبر اسلام خلق و خویی نیکو و دارای دانشی شگرف و علمی جاودان بود این در حالی است که امروز پرچم داعش کمترین شباهت را به پیامبر دین اسلام دارد و اخلاقشان اصلا منادی اخلاق پیامبر نیست.
انصاری با اشاره به اینکه متاسفانه امروز به الله اکبر جفا شده است و ابزار اسلام توسط داعش خنجر و سر بریده معرفی شده است، اظهارکرد: آنها می خواهند قیام پیامبر را جنگ و خون ریزی به گوش جهانیان برسانند. آیا این پیام، پیام پیامبر است؟
معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز جامعه دانشگاهی موظف است از چهره پیامبر دفاع و غبار ریخته شده بر اسلام را از بین ببرد، افزود: امروز شبکه تلویزیونی به نام شیعه درست کرده اند و به دیگر مذاهب توهین می کنند. برخی دیگر توجه ندارند که نباید در مجالس به فرق دیگر توهین کنند چراکه شما با چنین رفتاری تیغ داعش را تیزتر می‌کنید.
وی اذعان داشت: ما به عنوان یک کشور شیعی نباید کاری کنیم که اقلیت شیعیان در دیگر کشور‌ها مورد هجوم و تیغ دشمنان قرار گیرند، چراکه این رفتار جز پاشیدن بنزین روی آتش نفع دیگری ندارد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: وقتی سخن از وحدت به میان می‌آید تنها بحث شیعه و سنی مطرح نیست، بلکه وحدت از تمامی جهات بالأخص وحدت میان انسان‌هاست؛ ما پیرو مکتبی هستیم که می گوید به همه احترام کن و در نامه امام علی(ع) به مالک سرتاسر احترام به مردم توصیه شده است و در جمهوری اسلامی ایران نیز از آغاز انقلاب تاکنون، قانون اساسی، امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و دولت‌ها و ملت همه با همزیستی مسالمت‌آمیز داشته و با همه سلایق، فرقه‌ها و ادیان در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.
وی با اشاره به میلاد پیامبراکرم (ص) گفت: بزرگترین عطیه و هدیه خداوند از آسمان به زمین آمد در حالی که درک حقیقت وجود پیامبر برای امثال ما محال و برای بزرگان عرصه معرفت بسیار دشوار است. حال چگونه می‌توانیم اظهار معرفت نسبت به شخصیتی کنیم که تا این حد نزد خداوند اجر و مرتبه داشته و رسول پروردگار بوده است.
انصاری اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) برای آخرالزمان آمده است برای کسانی که اندیشه های ژرف و عمیق دارند و به همین دلیل معجزه او از جنس اندیشه و بیان و خواندن بود. معجزه ی پیامبر از جنس قلم و فهمیدن بود. معجزه ی دوم پیامبر که کمتر به آن توجه می شود خلق و خو نیک و اخلاق عظیم بود. او از اخلاقی برخوردار بود که در طول ۱۳ سال دعوت به یکتاپرستی علی رغم همه فشارها لحظه ای از کارش دست نکشید.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه پیامبر(ص) از دست انسان هایی که انسان نبودند و اندیشه نداشتند می رنجید، تصریح کرد: امروز هم اگر به نام دین او کاری می شود هیچ ارتباطی به خلق و خوی اندیشه عظیم او ندارد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، گفت: امیدواریم که در انتخابات پیش رو داوران به حق داوری کنند و مجریان درست اجرا کنند.
انصاری تصریح نمود: دولت با توجه به بدهی سیصد چهارصد هزار میلیاردی دولت گذشته و بدهی صد هزار میلیاردی بانک‌ها به بانک مرکزی، مشکلات نفت، مسائل پروژه‌های ناتمام مانند مسکن مهر و همچنین طرح نادرست یارانه‌ها، با خرد، دانش و تجربه ی مدیران و با مشورت نخبگان و ارتباط خالصانه نه ادعایی با رهبر انقلاب،  اقتصادش را که به زانو در آمده بود اداره کرد و توانست از بحران‌های بزرگ اقتصادی عبور کند و تورم از ۴۰ به ۱۵ درصد و رکود از عدد ۳ به یک برساند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: دولت بسته‌های مختلف اقتصادی در زمینه امور بانکی و گمرکی ارائه داده تا ایجاد رونق و خارج شدن کشور از رکود را داشته باشد و در ادامه نیز بسته سلامت را به اجرا درآورد؛ امسال توانستیم ۸ میلیون تن گندم خریداری کنیم همچنین برای حدود ۱۱ ماه ذخیره کالای استراتژیک در کشور داریم و دولت به دنبال این است که سیاست اقتصاد مقاومتی را به بهترین نحو اجرا کند.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه اگر لایحه بودجه دیر به مجلس رفته به دلیل این است که ما می خواهیم بودجه و برنامه ششم را مطابق با اقتصاد مقاومتی کاملا تنظیم کنیم، تصریح کرد: دوستان در مجلس به ما عنایت داشتند و تذکرات بسیاری را درباره این تاخیر به ما دادند در حالی که در سال‌های گذشته ما شاهد تاخیر ۴ ماهه تا فروردین ماه هم بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه دولت با توطئه عربستان و اسرائیل و با زخم زبان های عده ای در داخل ایستادگی کرده و مذاکرات را به پایان رسانده و پرونده PMD را بسته است، افزود: البته شاید یک عده دلواپس آمریکایی کنگره آمریکا بخواهند کارشکنی کنند، اما کار تمام شده و دست و پا زدن آنها فایده ای ندارد.
وی اضافه کرد: روزی آقای ظریف پشت پرده دیپلماسی کشور را بازگو خواهد کرد و متوجه می شوید که سرداران دیپلماسی کشور گاهی از سرداران جنگ بیشتر سختی کشیده اند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور از صدا و سیما و برخی از رسانه ها خواست که بگذارند مردم امیدوار و خوشحال باشند و به دولت و رییس جمهور خوش بین باشند و گفت: سم پاشی بر علیه ارکان نظام چه فایده ای دارد؟
انصاری خاطرنشان کرد: ما بیکاری، رکود و گرانی را قبول داریم و به دنبال رفع آن هستیم و به همین دلیل گردشگری را مهم جلوه می دهیم اما نباید به سرمایه گذار خارجی فحاشی کنیم و فضای کشور را ناامن جلوه دهیم. ما می خواهیم با رونق گردشگری اشتغال افزایش یابد.