۹۰ درصد بدحجابی ها، ریشه در ناآگاهی دارد

قائم ‌مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی گفت: بیش از ۹۰ درصد کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند آن را قبول دارند و دلیل این کار آنان ناآگاهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی ملازاده قائم ‌مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در همایش توجیهی و آموزشی کارشناسان و رابطان ستاد صیانت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین  که در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: فعالیت نوروزی بازرسان این ستاد برای خدمات‌ رسانی در ایام نوروز از ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ‌ماه ادامه می‌یابد.
وی افزود: همچنین از ۲۱ فروردین‌ ماه ۹۵ تا پایان اردیبهشت ‌ماه بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی انجام می‌شود.
قائم‌مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ادامه داد: در این بازرسی‌ها در پی تحقق اهداف ستاد هستیم و هدف ما از انجام بازرسی٬ عیب‌جویی نیست؛ بلکه قصد مساعدت به دستگاه‌ها را داریم تا حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را به شکل بهتری در دستور کار قرار دهند.
ملازاده تصریح کرد: در زمینه صیانت از حقوق شهروندی به دنبال تحقق وظایف ذاتی دستگاه‌ها به بهترین نحو ممکن و به منظور تقویت عملکرد آنها هستیم اما این به معنای موازی‌کاری با برنامه‌های آنان نیست.
وی بیان کرد: به عنوان مثال تحقق دولت الکترونیک و میز خدمت جزو وظایف ذاتی دستگاه‌هاست و ستاد صیانت از حقوق شهروندی در راستای تقویت این وظایف ذاتی عمل می‌کند.
قائم‌مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: کاهش تخلفات اداری و افزایش رضایت مردم باید خروجی این اقدامات باشد که البته این دو دستاورد با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.
ملازاده عنوان کرد: برخی مفسده‌هایی که با آن مواجه هستیم با تحقق دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات خود به خود کاهش می‌یابد.
وی بیان کرد: هر شهروند حقوقی دارد که باید از آن بهره‌مند شود اما در طرف مقابل هم تکالیفی دارد که باید آن را انجام دهد؛ چرا که مدیران٬ کارکنان و جامعه هم حقوقی دارند.
قائم‌ مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی یادآور شد: در حوزه عفاف و حجاب که بخش دیگری از وظایف این ستاد را تشکیل می‌دهد٬ آموزش نقش مهمی دارد و بیش از ۹۰ درصد کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند آن را قبول دارند و دلیل این کار آنان ناآگاهی است.
ملازاده اضافه کرد: اگر حیا تقویت شود٬ وضعیت پوشش نیز بهبود پیدا می‌کند و باید دانست که کسانی که علیه فرهنگ حجاب و حیا هجمه می‌آورند٬ برنامه‌ریزی دارند.
وی خاطرنشان کرد: از همین رو این ستاد به منظور تحقق اهداف خود در زمینه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی برنامه‌های فرهنگی٬ آموزشی٬ ایجابی و مشاوره‌ای تدوین کرده است.