فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس

فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس

از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور استاندار هرمزگان؛

فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس و تصفیه خانه آب سد سرنی شهرستان میناب افتتاح شد

فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس و تصفیه خانه آب سد سرنی شهرستان میناب از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین بهره برداری از فاز نهایی آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس و تصفیه خانه آب سد سرنی شهرستان میناب که به‌صورت ارتباط ویدئوکنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این دو پروژه در مجموع با یک هزار و ۷۱۵میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی به بهره برداری رسید و تحول جدیدی را در حوزه آبرسانی هرمزگان با مرکزیت بندرعباس رقم زد.
وی افزود: میزان مصرف روزانه آب شرب شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای اطراف آن ۲۰۰هزار مترمکعب در شبانه روز است که تا پیش از این تمام نیاز آب شرب مصرفی این مناطق از طریق ذخایر آبی سد اسقلال میناب تأمین می شد و امروز با افتتاح این پروژه ها، ظرفیت تولید آب شرب مورد نیاز برای شهر بندرعباس و خمیر به ۱۵۰هزار متر مکعب در شبانه روز رسید و برداشت از سد میناب به همین میزان کاهش یافته است.
استاندارهرمزگان با بیان اینکه ذخایر آبی سد میناب تا چندماه آینده تنها نقش پدافندی را در تأمین آب شرب بندرعباس ایفا می کند، گفت: به‌زودی قرارداد خرید تضمینی ۵۰هزار مترمکعب آب منعقد خواهد شد و کل مصرف آب شهر بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر تامین می شود که با تحقق این گام مهم، بهره برداری از منابع آبی شهر میناب به صفر می رسد و تحول بزرگی در پایدار سازی آب شرب بندرعباس و همچنین مصرف اب بخش کشاورزی و آب شرب میناب صورت می گیرد.
همتی گفت: اقدامات لازم به منظور تأمین آب شرب میناب از تصفیه خانه  و سد سرنی در دست انجام است و تا اواخر تیرماه به منظور تقویت سفره های زیرزمینی از منابع آبی چاه هایی که اکنون آب شرب این شهر را تامین می کنند، هیچ گونه بهره برداری صورت نخواهد گرفت.
همتی عنوان کرد: چند پروژه مهم دیگر در حوزه آب و برق در هفته های پیش رو  در قالب پنجشنبه های امید با حضور رییس جمهور در استان افتتاح می شود.
وی همچنین ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران اجرایی و پشتیبان کننده پروژه های بهره برداری شده، گفت: اقدامات بخش خصوصی که در شرایط جنگ اقتصادی وکرونا، پروژه های بزرگ و مهم را بدون وقفه به مرحله اجرا و بهره برداری رساندند قابل تقدیر است.
استاندار هرمزگان از مردم استان خواست در مصرف بهینه آب نهایت همکاری را داشته باشند و اضافه کرد: در حال حاضر هر متر مکعب آب از بخش خصوصی به قیمت ۱۷هزار تومان خریداری می شود و قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است که باید با مصرف بهینه قدردان این نعمت بزرگ که با مشقّت تولید می شود باشیم.
همتی اظهار امیدواری کرد با تکیه بر دانش و تکنولوژی بومی در احداث آب شیرین‌کن ها و اقدامات مقابله ‌ای برای مهار آثار خشکسالی، مردم استان از اطمینان خاطر نسبی در زمینه تأمین آب شرب بهره مند شوند.